Personlig undersökning!

Sv: Personlig undersökning!

Här har ni som är/ska bli mammor lite tidsfördriv

1. Hur gammal är du?
24 år

2. Hur gammal är barnets pappa?
30 år

3. Var barnet planerat?
Ja, och tog sig på försök 1 =)

4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
-

5. Hur länge har ni varit ett par?
Sedan aug-06, så dryga året. Vi var gravida innan vår årsdag, bebis beräknas titta ut i april08.
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du?
27år

2. Hur gammal är barnets pappa?
30år

3. Var barnet planerat?
Båda mkt planerade!

4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
----

5. Hur länge har ni varit ett par?
9år

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn?
Äldsta 2år & 3mån, yngsta 9mån

2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?
Att räcka till och orka. Mkt lite sömn sedan tvåan kom. Att inte ha ngn som kan hjälpa oss med avlastning ibland. (barnvakt till äldsta 12tim en gång, när vi var och klämde ut tvåan.)

3. ...Respektive bästa?
All glädje och bus, alla roliga uttryck som bubblar ur den äldsta.

4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?
Mkt bra stabilt förhållande, tyvärr har samlivet blivit lite lidande. Men vi har planer på att ta upp det igen....om vi får vila ut ngn gång...

5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?
Lite mer planerande, mkt mera hushållsarbete. Lite färre hästar för att åtminstonde hinna med hälften av allt som ska göras!

6. Hur har du ändrats som person?
Har nog inte förändrats speciellt mkt, mognade tidigt, planeringsmänniska i grunden, lagom barnslig. Visst ja...har blivit skitfeg när jag rider. Rädd för att dö ifrån barnen. Hoppar högt om barnen hostar till...tror att de håller på att kvävas eller ngt. Har blivit en liten hare!

7. Ska du skaffa fler barn?

Inga fler här, en av varje är precis lagom. Dessutom hatar jag att vara gravid!

/Jenny
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du?
38 år

2. Hur gammal är barnets pappa?
snart 31 år

3. Var barnet planerat?
Yes

5. Hur länge har ni varit ett par?
Snart 4 år
 
Sv: Personlig undersökning!

Här har ni som är/ska bli mammor lite tidsfördriv :) Toppen lite break från jobbet! :angel:

1. Hur gammal är du? 31 år
2. Hur gammal är barnets pappa? 31 år
3. Var barnet planerat? Japp!
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
5. Hur länge har ni varit ett par? 4 år

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn? Våra tvillingar är 1.5 år.

2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn? Jobbigast personligen var de första 2 månaderna. Med barnen var det jobbigast de första 6 månaderna.

3. Respektive bästa? Nu är de för det mesta roliga och lätta att ha att göra med. Plus att jag känner mig mer säker i mammarollen vilket säkert underlättar en hel del.

4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag? Vi har haft det jobbigt sedan barnen föddes. Inte bara pga det. Vi köpte även "huset som gud glömde" med rättsprocess, omfattande renoveringar som vi egentligen inte hade tid och råd med osv osv osv. Men jag hoppas att det snart vänder.

5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan? Inte så mycket annorlunda rent allmänt! Det är svårare att "bara göra" saker, ligga på soffan och slappa osv. Men i det stora hela så är livet helt fantastiskt och berikande med barn! :love:

6. Hur har du ändrats som person? Jag har blivit ännu mer självkritisk. Min mamma upplever att jag verkar trygg och harmonisk i min mammaroll och det är ju ett bra betyg! :)

7. Ska du skaffa fler barn? Pga att det inte är så bra mellan mig och min sambo, så nej inte just nu. Men vi skulle båda kunna tänka oss ett till!

/Timsetim.
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammalt är era/-t barn?
10 år och 1,5 år
2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?
När barnen ännu är små och man skall börja jobba och få ihop allt, är själv ganska karriärinriktad och gillar att jobba, men man får omprioritera.
3. ...Respektive bästa?
Hela tiden :love:
4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?
Vi är ett gammalt strävsamt par, varandras bästa vänner och stöttepelare
5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?
Mycket kretsar kring barnen men jag har ännu kvar mina hästar, mitt andningshål....
6. Hur har du ändrats som person?
Med mitt andra barn är jag mycket coolare än med det första.
7. Ska du skaffa fler barn?
Nä det räcker nu, fyller 40 om nån månad ;)
 
Sv: Personlig undersökning!

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn?
4 mån

2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?
Jag tycker faktiskt inte det är svårt alls.

3. ...Respektive bästa?
Livet är helt klart bättre sedan jag fått barn.jag stortrivs att vara mamma & fattar inte alls varför jag inte gjort detta tidigare.

4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?
Han är verkligen min bästa vän, samtidigt som han är min största kärlek(jaja 2a efter vårat barn då;) ).Vi har ett stabilt förhållande.

5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?
Mkt bättre, men eftersom jag alltid varit en person som gillar att vara hemma & mysa/bara vara, så har inte rutinerna förändrats, jag är fortfarande hemma & myser med sonen.

6. Hur har du ändrats som person?
Mja...jag vet inte, förutom att jag mött den största kärleken i mitt liv, min son:love:

7. Ska du skaffa fler barn?
Vi planerar väl 2 till om allt går som det ska & allt funkar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Personlig undersökning!

Passar på när den minsta sover...

1. Hur gammalt är era/-t barn?

5 år och 5 veckor

2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?

Första barnet var jobbigt i början, jag fick ställa om hela mitt liv. Nu med andra flyter det på nästan som inget hänt!

3. ...Respektive bästa?

Att man blir så lycklig av barnen jämt (även när dom är riktigt skitjobbiga (som nu när min 5 åring tar medalj i tirritering))

4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?

Vi är väldigt lyckliga tillsammans, jag tror barnen har fått oss att komma varandra närmre, man växer igenom svårigheterna!

5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?

Innan barnen så levde vi väldigt sorglöst, krogliv, lght mitt i stan, bra inkomster som bara gick till OSS..nu lägger vi alla pengar på huset och utelivet är nedprioriterat. Tid för sig själv har man knappt längre men man får se till att skaffa sig egentid annars blir man lätt knasig i bollen efter ett tag!

6. Hur har du ändrats som person?

Till det bättre hoppas jag, jag har blivit mer öppen, glad och effektiv.

7. Ska du skaffa fler barn?

Om man uppfinner ett sätt att teleportera ut ungen så jag slipper föda igen så vill jag jättegärna ha en till men det lär ju dröja....
 
Sv: Personlig undersökning!

Här har ni som är/ska bli mammor lite tidsfördriv :)

1. Hur gammal är du?
snart 27 år
2. Hur gammal är barnets pappa?
snart 31 år
3. Var barnet planerat?
ja
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
-
5. Hur länge har ni varit ett par?
nu 4½ år, då vi blev gravida 2 år

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn?
2 år 1 januari
2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?
första året är en enda dimma
3. ...Respektive bästa?
Nu börjar det vara ett nöje vara mamma
4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?
Vi är en familj men att få barn har varit den största prövningen och det är oerhört svårt bolla mellan att vara mamma-sambo-filiduttan
5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?
mindre spontant och impulsivt. Mer moget och ansvarsfullt. mer värdefullt.
6. Hur har du ändrats som person?
Jag har "tagit mig i kragen" rätt mkt. Det är upp till mig att bli den där mamman jag själv ville ha.
7. Ska du skaffa fler barn?
Tror inte det nej, kanske om 10 år?

--- Övrigt kul att berätta?? ---
Tänk på att det är inte för inte som par separerar under småbarnsåren. Hur mkt man än tror man känner varandra innan man får barn blir man ngt helt annat när man blir mamma respektive pappa.... det är biologiskt omöjligt att undkomma :rofl:
viktigt är prioritera vuxentid och egentid... inte bara vara mamma/pappa!

...................
 
Sv: Personlig undersökning!

Här har ni som är/ska bli mammor lite tidsfördriv

1. Hur gammal är du? Ca 27 ½
2. Hur gammal är barnets pappa?Ca 25 ½
3. Var barnet planerat? Både ja och nej. Vi hade pratat om det, skippat "säkerheter" men var inte inställda på att det skulle ta sig så fort och innan jag hann får jobb.
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla? Det vat ingen tvekan, jobb får komma sen
5. Hur länge har ni varit ett par? 2 år i april

Hus är på gång och barnet är beräknat till mitten av maj. Längtar!
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du? Blir 26 i December
2. Hur gammal är barnets pappa? 27
3. Var barnet planerat? Ja men det gick fortare än väntat
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
5. Hur länge har ni varit ett par? När bäbis tittar ut i Mars har vi varit tillsammans i 6 år
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du?
21 år, blir 22 år om 1 månad
2. Hur gammal är barnets pappa?
Fyller 22 år nästa vecka
3. Var barnet planerat?
Halvt om man kan säga så? Vi hade allt ordnat, jag slutade med p-piller för jag mådde så dåligt och då blir man gravid till slut.
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
5. Hur länge har ni varit ett par?
4½ år

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn?
11 dagar
2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?
Jag är så trött, äter och äter för att få energi och så ammar jag och allt verkligen försvinner. Sen är jag orolig varje kväll över att Rasmus ska ligga och skrika hela natten.
3. ...Respektive bästa?
Att man så tydligt ser hur han utvecklas för varje dag som går, är mer vaken, spanar in saker osv.
4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?
Har inte märkt någon skillnad än, får väl se sen när han börjar jobba.
5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?
Rasmus går före allt
6. Hur har du ändrats som person?
Det tycker jag inte
7. Ska du skaffa fler barn?
Rasmus kommer säkert att få ett syskon om några år.

--- Övrigt kul att berätta?? ---
Det är helt underbart att vara mamma :love:
phphqqyli.jpg
 
Sv: Personlig undersökning!

Här har ni som är/ska bli mammor lite tidsfördriv :)

1. Hur gammal är du? 35 år nu 17 med nr 1 19 med nr 2
2. Hur gammal är barnets pappa? 36 år nu 18 med nr 1 20 med nr 2
3. Var barnet planerat? ja båda
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
5. Hur länge har ni varit ett par? vi hade varit ihop 3 år när ettan kom.

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn? 17 och 15 år
2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn? Att inte ha någon att dela den otroliga glädjen över alla framsteg med.
3. ...Respektive bästa? Allt:love::love:
4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag? Vi separedrade när tvåan var nio månader och pratar med varandra idag men inte mer.
5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan? Innan var jag ingen, kände mig totalt värdelös, sen blev jag mamma:love:
6. Hur har du ändrats som person? Ja jag är mer rädd om mig själv nu än innan, vill få uppleva mina älsklingar och finnas för dem.
7. Ska du skaffa fler barn?
Två räcker, nu väntar jag med bebis tills jag får barnbarn att låna :love:
--- Övrigt kul att berätta?? ---

Barnen är det absolut bästa i mitt liv, att få lov att vara med och få uppleva livet ihop med dem är underbart:love:
Ehm... det var nog allt
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du? 20 år
2. Hur gammal är barnets pappa? 26 år
3. Var barnet planerat? Nej, inte direkt
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?Fanns inte i våra tankar att göra abort
5. Hur länge har ni varit ett par? 2 år

1. Hur gammalt är era/-t barn? 1 vecka
2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?Har ju inte haft honom så länge, men mystid med bara sambon.
3. ...Respektive bästa?
Alla glädjekänslor jag får av att titta på mitt barn
4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag? Vi är fortfarande tillsammans
5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan? Mindre tid till "fritidsintressen"
6. Hur har du ändrats som person?Blivit mer harmonisk
7. Ska du skaffa fler barn?Vet ej
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du?23
2. Hur gammal är barnets pappa?25
3. Var barnet planerat?Nja alltså vi hade planerat att få barn men det dröjde så så vi b3estämmde oss för att vönta och poff då kom plusset på stickan:D
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?
5. Hur länge har ni varit ett par?3 år

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn? 6 månader
2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?Den svåraste tiden pågår än... Jag slåss mot en envis Förlossningsdeprision
3. ...Respektive bästa?Hmm... Hela grejen att gått från 2 till 3 vi som förut bara var ett par är nu en familj:love:
4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?Vi älskar varandra mer idag än någonsin vi kom otroligt nära på förlossningen
5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?Nja det är ungefär som vanligt
6. Hur har du ändrats som person?Jag har blivit mycket modigare! Jag vet att jag redan klarat av den svåraste prövningen för en människa. Jag har både vågat hoppa med en häst som precis slängt av en tjej och åkt Rallybil
7. Ska du skaffa fler barn?Nej inte som det ser ut nu iallafall

--- Övrigt kul att berätta?? ---
Tänkte faktiskt berätta nått tråkigt... Tänkte berätta lite om min förlossningsdeprission. Jag hade ingenaning om nått sånt innan. Jag började känna mig nere i slutet av graviditeten men hade hela tiden att mål att sträva mot (förlossningen)
2 veckor efter förlossningen var det som om nån bara släckte lampan. Jag gick inte up ur sängen på tre dagar. Håkan fick ta hand om allt (tur att jag inte ammade) Jag blev akut skickad till en psykolog som försökte hjälpa mig, men det hjälper inte. Jag vill ju inte prata jag vill inte få hjälp. Starka Anti depressiva skrevs ut och jag gick egenom de två värsta veckorna i mitt liv. Sen följde en bättre period. Nu har vi slagit botten igen. Läkarna vet inte va de ska göra och psykologen vill inte träffa mig mer... Denna extrema påfrestning fr min familj är helt otrolig! Vi slåss varje dag för att orka fortsätta, vi slåss varje dag för att jag ska orka leva. Jag är så van vid att må dåligt sen att jag mått dåligt som yngre så jag skjuter allt åt sidan tills allt rammlar över mig som en tegelvägg som nån glömt att sätta bruk i. Hela livet blir så svart-vitt. Jag är ändå glad för att jag fått just den typen av deprission, jag älskar min dotter och skulle aldrig kunna skada henne. Det är mig själv jag skyr.
Så nu tänker jag inte berätta mer ville bara tala om att allt inte är gullig familjelycka. Det finns de som somnar i himmlen och vakanr i helvetet. :devil:
 
Sv: Personlig undersökning!

Usch, det låter jobbigt! :(
Jag har själv ingen erfarenhet av förlossningsdepression, men väl av utmattningsdepression...+ att en av mina tonårsbarn hade en ganska stark depression för något år sedan, det är ett elände! Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver och att det ordnar sig för dig snart!
*Styrkekramar* till dig!
_hug_by_sml_e.gif
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du?
27

2. Hur gammal är barnets pappa?
32

3. Var barnet planerat?
Ja

4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?

5. Hur länge har ni varit ett par?
4 år

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn?
4 veckor

2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?
Hon är ju inte så gammal än så det svåraste var väl direkt efter förlossningen eftersom jag sprack upp ganska mycket och förlorade mycket blod vilket gjorde att jag var yr och svag i ca 1 vecka samt hade svårt att gå i ca 1,5 v. Har fortfarande lite känningar men kan leva som vanligt. Det var också jobbigt att amningen inte funkade. Jag fick inte mjölk förrän hon var 5 dagar gammal och hon var väldigt hungrig.

3. ...Respektive bästa?
När hon sover i min famn eller när vi går promenad med barnvagnen.

4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?
Lika kära som innan men samtidigt kommit varandra närmare. Min man har hjälpt mig genom graviditet och förlossning och återhämtning utan att någonsin klaga, han är underbar.

5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?
Mer planerande. Lilla snuttan ska äta och sova och det måste alltid gå först.

6. Hur har du ändrats som person?
Tror inte jag har ändrats förutom att mitt hjärta håller på att svämma över av kärlek till mitt barn och det är en så stark känsla som jag inte var riktigt beredd på.

7. Ska du skaffa fler barn?
Hade tänkt innan att jag ville ha 2 barn men just nu känner jag att det räcker med 1. Ev ett syskon om ca 5 år eller nått sånt.
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du?
24

2. Hur gammal är barnets pappa?
29

3. Var barnet planerat?
Ja

4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?

5. Hur länge har ni varit ett par?
2½ år
 
Sv: Personlig undersökning!

1. Hur gammal är du? 25
2. Hur gammal är barnets pappa?30
3. Var barnet planerat?Nej
4. Om nej - hur resonerade ni när ni valde att behålla?Jag gick på min första känsla som var ren och skär lycka! Sedan fanns det en massa saker som talade mot att vi skulle behålla. Men jag är så oerhört glad att vi gick på våran magkänsla så att vi fick denna underbara pojke!!
5. Hur länge har ni varit ett par?2,5 år

Ni som är mammor.

1. Hur gammalt är era/-t barn?Han är 15 månader
2. Vad var/är din svåraste tid sen du fick barn?Det svåraste var nog när det var så turbulent med min sons pappa, jag var mycket ensam första tiden med Jakob
3. ...Respektive bästa?Det bästa är ju Jakob! Att se han le o vara glad o nöjd med livet
4. Hur står du o barnets pappa i förhållande till varandra idag?Jag o pappan separerade innan Jakob var 1 år. Men vi hittade tillbaka till varandra o är numera starkare och kärare än någonsin!
5. Hur ser ditt liv ut idag om du jämför med innan?Nästan ingen hästtid alls längre. Men mitt liv är lugnare o tryggare än innan. Jag var rätt rörig innan jag fick barn.
6. Hur har du ändrats som person?Jag är mycket lugnare. Mera säker på mig som person. Jag har också lärt mig att sätta gränser för min omgivning så att jag inte kör slut på mig själv. Framför allt så är jag lyckligare o mera harmonisk!
7. Ska du skaffa fler barn?JA!! Vill ha en stoooor familj!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 192
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 886
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp