personalen på dagis !

zilla

Trådstartare
Mitt ena barn går bara 15 timmar i veckan . Och jag har valt att ha henne hemma rätt mycket i sommar för att hon har blivit tjinkig med ny personal. jag är ju hemma iallafall då jag är mammaledig .

Hon fick iallafall gå på dagis igår och när jag kom och hämtade henne så fick jag reda på att hon gick med en piss blöja . För de kunnde inte byta ,För att min dotter inte ville byta .

Personen skyllde på att "hon har normalt bara hand om stora barn . " Min dotter på 3 år "får väll säga till när hon tycker blöjan är full."

Ska jag bra skratta åt det eller ska jag säga något till föreståndaren. ???

Jag berättade hur rutinerna fungerar på hennes vanliga avdelning ..i normala fall.
Men ska jag behöva berätta för dagis personalen hur man tar hand om en 3 åring. ?
 
Sv: personalen på dagis !

Var det ett jourdagis(även kallat sommardagis) eller hennes ordinarie dagis med hennes vanliga personal?

Självklart får sådana här saker inte ske, men är det ett sk. jourdagis så hade iallafall jag haft lite mer överseende.

Prata med den personalen det gäller, och händer det igen så skulle i varta fall jag kontakta föreståndaren.
 
Sv: personalen på dagis !

Du ska absolut säga till! Det där får inte förekomma,blöjan ska bytas omedelbart,och som dagisfröker ska man hellre kolla blöjan 100 ggr extra än en gång förlite,och om man dessutom antar att en 3åring ska säga till själv om blöjan,då tycker jag det är dags att byta jobb! :mad:

Kiss svider,och speciellt om det är instängt i en tät blöja! :eek:

Hoppas verkligen att du säger till,så att hon får en varning!
 
Sv: personalen på dagis !

att skylla på att en 3-åring inte vill byta blöja är lågt. Det är inget som ett bara får bestämma över. Klart du skall klaga. Hoppas att ditt barn får ha semester och bara vara med sina föräldrar också i sommar.
 
Sv: personalen på dagis !

Säg till!! Så får det inte gå till!

För övrigt så har jag inte mina barn på dagis under sommaren dels pga av att jag är hemma och dels pga av alla vikarier som jag inte känner och inte mina barn heller.
 
Sv: personalen på dagis !

*hoppar in från ÄU*

Så där får det absolut inte gå till!:mad: Tycket absolut att du ska säga till föreståndaren!

Det förstår väl vem som helst (tom jag) att kissblöjor ska bytas. Jag fick tom en kurs av ordinarie personal hur man gör när jag började jobba extra som förskolelärare.

//J. 20årig-extrajobbare-som-förskolelärare-utan-utbildning
 
Sv: personalen på dagis !

Var hon på dagiset i bara 3 timmar så är det väl kanske ändå ingen katastof men jag hade nog informerat den personalen om att det ska bytas på mitt barn, oavsett vad hon vill, när hon är blöt.

Men man ska nog tänka på att det kan vara jobbigt för barnen att vara på dagis under semestern då det är mycket främmande personal för dem och är man 3 år så kan man vara väldigt bestämd om vad man vill och inte. Så jag kan iofs även förstå om man kanske inte ville byta på henne om hon själv vägrade och hon bara var där nån timme...??
 
Sv: personalen på dagis !

Själv har jag gjort ett snabbyte på ett barn som jag fortfarande har dåligt samvete för. Jag var lämand ensam med 6 stycken främmande barn. En var 18 månader och när hon vaknade så var bara jag där. Hon hade bajsat och det behövdes byta på henne. Hon gallskrek över att det var jag och att det var det hon vaknade till. Det är inte så lätt att bara slänga upp ett barn som är så vettskrämt och faktiskt byta. Jag bytte på henne, men det blev säkert lite kvar eftersom att jag försökte göra det så snabbt som möjligt. Jag informerade den ordinare personalen om det när de kom tillbaka. Det är inte så lätt att göra alla nöjda jämt faktiskt. Man styrs ju även själv av både praktiska saker samt empati. Jag kan ju förstå barnen hur utelämnade de känner sig också...

Men visst "borde" man kunna locka av blöjan av en 3-åring. Men du känner ju sitt barn bäst om det går eller ej med främmande personer. Antingen hade de haft en konflikt och/eller så visste personalen att du skulle komma inom en viss tid och helt enkelt väntade in dig.

Att få ihop det praktiska kontra barnens integritet är ju en balansgång och jag mår illa av folk som kliver över det för mycket och tvingar barn att göra saker som de signalerar om är helt fel. Men just i detta fall så vet jag ju inte mer än det du skriver.
 
Sv: personalen på dagis !

Var det ett jourdagis(även kallat sommardagis) eller hennes ordinarie dagis med hennes vanliga personal?

Självklart får sådana här saker inte ske, men är det ett sk. jourdagis så hade iallafall jag haft lite mer överseende.

Prata med den personalen det gäller, och händer det igen så skulle i varta fall jag kontakta föreståndaren.


Det är hennes dagis ..men det är 2 dagis ar som slagits ihop över sommaren ...Det är personal från bägge så att barnen känner igen någon
 
Sv: personalen på dagis !

Var hon på dagiset i bara 3 timmar så är det väl kanske ändå ingen katastof men jag hade nog informerat den personalen om att det ska bytas på mitt barn, oavsett vad hon vill, när hon är blöt.

Men man ska nog tänka på att det kan vara jobbigt för barnen att vara på dagis under semestern då det är mycket främmande personal för dem och är man 3 år så kan man vara väldigt bestämd om vad man vill och inte. Så jag kan iofs även förstå om man kanske inte ville byta på henne om hon själv vägrade och hon bara var där nån timme...??

nja hon är på dagis 5 timmar ...och jag tycker inte att mitt barn ska behöva gå och vänta tills jag kommer.
 
Senast ändrad:
Sv: personalen på dagis !

Inte skulle jag rusa till föreståndaren, däremot skulle jag prata med personalen och det antar jag att du redan har gjort.
 
Sv: personalen på dagis !

att skylla på att en 3-åring inte vill byta blöja är lågt. Det är inget som ett bara får bestämma över. Klart du skall klaga. Hoppas att ditt barn får ha semester och bara vara med sina föräldrar också i sommar.

Läs hennes inlägg igen, om inte jag är helt ute och cyklar så står det att tösen är mycket hemma...
 
Sv: personalen på dagis !

nja hon är på dagis 5 timmar ...och jag tycker inte att mitt barn ska behöva gå och vänta tills jag kommer.

Är hon på dagis i 5 timmar så ska hon ju helt klart bytas på, nåt annat skrev jag inte heller. Häromkring så är 15timmars barnen på dagis 3tim/dag och då kanske det inte är nån jättekris med kissig blöja trots allt.
Sen skrev du ju att det var ny personal som hon var kinkig emot(och som inte ens verkade jobba med mindre barn) och då kan det vara jättesvårt att byta på en 3åring men är det nu så att hon känner igen dem så bör det ju inte vara ett så stort problem det heller.
Men jag tycker att du ska klargöra för den personalen som du lämnar till att det ska bytas blöjor på ditt barn när hon är blöt och att du inte vill hämta henne jätteblöt fler gånger!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 431
Senast: Destiny_D
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 955
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 843
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp