Vi har inte fått så mycket hjälp rent konkret. Först fick vi erbjudande om samtalshjälp, barnen avböjde. Jag hade psykologkontakt som inte fungerade, jag pratade, grät och pratade, troligen ganska osamanhängande och vräkte ur mig hat. Han satt och hummade, jag kan ha en monolog med en köksstol också men det ger mig inte heller något. Så jag avslutade det. Jag fick själv ordna med flytt, jag blev nekad extrapengar från soc till kläder och annat basic. Jag blir fortfarande tårögd över hur många från Buke som då klev in och uträttade mirakel...Tack igen.
Tjejerna fick målsägarbiträde i rättegången men tvingades också att vittna personligen för dom var båda över 15 år. I övrigt har vi inte fått någon hjälp, ingen uppföljning och jag ringde själv polis och socialtjänst den kvällen. Jag fick själv bråka med allt från försäkringskassan till skatteverket med allt som barnbidrag, studiebidrag, bostadsbidrag, underhåll och folkbokföring. Samma stelbenta svar överallt: Gemensam vårdnad, både måste skriva på. Jag ville bara skrika åt alla. Jag fick dessutom ansöka om enskild vårdnad, nu gav han mig vårdnaden utan att bråka. Men i den sämsta av världar hade han fått behålla gemensam vårdnad för dom två barnen han inte utsatt, av just det skälet.
Jag är både nöjd och missnöjd med den hjälp vi har fått och erbjudits. Det hade kunnat gjorts så mycket mer och på ett bättre sätt.
Och det är fortfarande inte klart, jag hatar fortfarande så det ryker ur öronen på mig. Jag borde kanske ta mitt svajiga mående på allvar och sjukskriva mig innan jag går i väggen. Jag ska hantera så mycket, förklara saker jag själv inte kan förstå. Finnas, orka, förklara, ta hand om, fixa, ordna och skydda. Och det enda jag får är en klapp på axeln om hur bra jag har hanterat allting hittills...
Och ja det kanske jag har, men till vilken kostnad?