Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker 8/16 låter jätteintressant! Men det händer att jag går upp snortidigt till stallet, sabbar man allt om man skulle ta typ en shake eller nåt de dagarna på fastan? (Jag dricker inte kaffe)
Det behöver den ju inte, det är bara att lägga om intervallet för fastan till ex kl 5-13
Vad jag har fått lära mig av att ha en sambo med diabetes (typ 1) så är det så att om kroppen går in i svältläge så stiger blodsockret. Detta för att kroppen tänker att "nej nu får jag ingen energi, bäst att släppa ifrån sig socker". (är det levern som släpper ifrån sig socker?)
Högt blodsocker är inte bra, och det är inte bra att ta insulin utan att äta. Typ så![]()
Jag vet faktiskt inte! Nästa termin ska jag nog läsa lite mer specifikt om just diabetesÅh jag har en fråga till dig: hur är det med periodisk fasta om man har diabetes (ej insulinbehandlad). Som jag förstått på min diabetessköterska/dietist så måste jag äta ofta för att hålla mitt socker på en jämn nivå, och jag klarar verkligen inte av att äta ofta :/
Hur definierar du svältläge? Enligt mina kompisar som kör olika versioner av periodisk fasta så är en av poängerna att man aldrig fastar så länge att kroppen tror att man är i svält. Jag har aldrig kört periodisk fasta men det händer ibland av ren lathet/glömska att det går mer än 16 timmar mellan att jag äter något och det har aldrig gett mig höga glukosvärden, tvärtom brukar det vara för lågt blodsocker som påminner mig om att jag borde äta något (har alltså diabetes typ 1).
Bra att man googlar efter att man frågat efter någotHittade precis ett schema som kan passa mig så ska prova på det.