Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, den här hunden ska kastreras innan op för att få ner testosteronnivån.Det kan vara en ganska besvärlig operation. Finns en risk för nervskador om man har otur. Man bör kastrera i samband för att minska risken för återfall
Får hunden ens flyga tätt inpå operation enligt flygbolaget?Har en ny fråga om det här:
någon som vågar ha en idé om hur lång konvalecensen är efter operationen? Hur länge sitter stygnen (STORT bråck)? Kan hunden flyga med tratt? (Hunden är över kabinstorlek)
(Det är inte jag som ska ha den men jag kan komma att få frågan om eskort)
Tack! Jag misstänkte det med kragen. Bra att veta ifall de som ev vill att jag ska ta med hunden trycker på.Får hunden ens flyga tätt inpå operation enligt flygbolaget?
Stygn sitter i regel ca 14 dagar. Att flyga med krage, om den får det, är inte att rekommendera ifall den fastnar.
I alla fall i Sverige får man ju inte transportera en dräktig tik hur nära inpå valpning som helst (utom för vård). Tänkte om det finns nån liknande klausul gällande opererade djur. Har faktiskt inte koll där .Tack! Jag misstänkte det med kragen. Bra att veta ifall de som ev vill att jag ska ta med hunden trycker på.
Jag läste flygbolagets regler i går men hittade inget om att flyga tätt inpå. Brukar det finnas en sådan regel? (Det handlar gissningsvis om cirka två veckor här så då lär han inte antagligen inte vara av med stygnen)
Jag ska kolla flygbolagets regler igen för säkerhets skull. Valpa kommer han garanterat inte att göra.I alla fall i Sverige får man ju inte transportera en dräktig tik hur nära inpå valpning som helst (utom för vård). Tänkte om det finns nån liknande klausul gällande opererade djur. Har faktiskt inte koll där .
Nej det förstår jag . Tänkte mer på att det kanske finns en regel om hur nära inpå en operation djuret för resa.Jag ska kolla flygbolagets regler igen för säkerhets skull. Valpa kommer han garanterat inte att göra.
Det enda jag såg var att valpar vara måste minst åtta veckor och ha klartecken från veterinär.Nej det förstår jag . Tänkte mer på att det kanske finns en regel om hur nära inpå en operation djuret för resa.
Valpar måste vara 12 v bli rabies vacc o sen ytterligare 21 dagar INNAN dom får resa inom EU.Det enda jag såg var att valpar vara måste minst åtta veckor och ha klartecken från veterinär.
Men vi får se hur det här utvecklar sig, jag vill bara ha så mycket på fötterna som möjligt om de börjar pressa på om att jag ska ta med hunden hem. Jag är inte pigg på att ta ansvar för en hund som är inte är kry under en transport.
Ja, de 8 veckorna var ju flygbolagets regel, inte Jordbruksverkets.Valpar måste vara 12 v bli rabies vacc o sen ytterligare 21 dagar INNAN dom får resa inom EU.
För op djur så gäller att vet ska intyga att hunden kan resa.