Peppa bebis!

Acses

Trådstartare
Nu har jag haft sammandragningar sedan kl 4 i morse. Eller jag tror det är sammandragningar iaf :D Inte lätt att veta så här första gången. med ca 30 minuters mellanrum kommer de smygande, smärtorna i ryggslutet. Ibland är de starka så jag nästan avlider, för att nästa gång dra förbi näst intill obemärkt.

Kan det vara "början på slutet" måntro? Kom igen nu bebis, måtte det inte vara falskt alarm!
 
Sv: Peppa bebis!

Än så länge är läget samma som i morse. Dvs vissa "värkar" känns mer än andra, men det kommer fortfarande i relativt jämn intervall. Det har inte avtagit iaf, och det ska man väl se som positivt? :)

Pratade precis med min syster, som avslöjade att det var precis så här det drog igång på henne, hon gick ett dygn med "fördrabbningar" sen drog det igång ordentligt!

Så nu är det bara att hoppas! :bump:
 
Sv: Peppa bebis!

Det bara sprutar bebisar på buke nu juh!!:D
 
Sv: Peppa bebis!

Viskar... Sådär hade jag... i 4 veckor :rofl: varav nästan 3 efter utsatt datum....

Ut nu unge! :banana:
När det är värkar... riktiga, då VET du det ;)
 
Sv: Peppa bebis!

Tyst med dig ;)

Jag är mycket medveten om att det kan dra ut veckor även om det börjar mola, men jag kan väl få hoppas? :D

Lite har det dock blivit "värre", smärtan har flyttat sig även till magen och kommer nu mer jämnt. Såå... jag lever på hoppet! :D
 
Sv: Peppa bebis!

Jag har hört att sex ska funka, om jag nu kom ihåg hur man gjorde... :confused: :D

Mja, jag stressar inte! Hon får gärna stanna där inne lite till om hon vill! Det är mest bara skönt att känna att kroppen hajjar att hon snart ska ut och börjar förbereda sig. Sammandragningarna blir iofs mer kraftiga för var timme som går men några riktiga värkar har jag inte råkat på ännu, däremot har jag spytt som en gris. Och det är ju mindre trevligt. :eek:
 
Sv: Peppa bebis!

KL

Nu jävlar i havet händer det grejjer! :eek:
Pratade precis med förlossningen och har jag inte kunnat somna på "ett par timmar" (vad de nu menade med det :D ) så ska vi åka in, värkarna har dragit igång ordentligt och kvinnan jag pratade tyckte det lät som att det är dags snart. Fast hon tyckte jag skulle försöka sova ett par timmar innan, gick det itne fick vi komma in ändå, hon påpekade att sömnen kunde vara viktig med tanke på att jag vart vaken så länge.

Så, nu ska jag dyka i säng och hoppas på det bästa. :)
 
Sv: Peppa bebis!

Jag är fortfarande hemma, och har fortfarande 10 minuter mellan värkarna. Fast nu börjar det verkligen kännas att det är nära, och även om jag vill gråta inför varje värk så känns det underbart, på sitt eget konstiga sätt.

Min sambo har vart en pärla hela natten, masserat och smekt ryggen och gullat och lallat, det är ju tur att han finns! :love:
 
Sv: Peppa bebis!

Snart en bebis till att lägga till på listan alltså!!!:bump:
 
Sv: Peppa bebis!

Iiiiiiiiiiiiiiih!!!!! :bump::bump:

Hörrö, vem är mest nervös, du eller jag? :angel: :eek: :o

:bump:

*petar på bebis*

:D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 953
Senast: Karminnie
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 716
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 174
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp