• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 036
C

Cronis

Jag har en dressyr sadel av det märket. Jag har ingen aning om vad det är för märke.
Jag köpte den begagnad för tusenlappen, för ett par år sedan. sadeln va ju inte ny då, å har säkert några år på nacken

Min ridlärare sa att "oj va fin sadel, och en Pentwood, det är bra sadlar"

Men nu är min fråga, vad är det för märke?! :confused:

Sv: Pentwood

Ingen aning... har aldrig hört talas om det.. men frågade du inte ridläraren, om denna nu känner till märket??

cactuspower skrev:
Ingen aning... har aldrig hört talas om det.. men frågade du inte ridläraren, om denna nu känner till märket??

Det är ju flera år sen, å hon sa som det står i översta inlägget.
Sen har jag inte funderat mera över det. Förrän nu, när jag ev. måste sälja sadeln då jag inte får plats i den :o och den inte passar nån av hästarna.
Känns dumt att den bara hänger till ingen nytta just nu.

Undrar om det inte fanns/finns ett engelskt märke vid namn Penwood.Osäker på stavning,men finns någonstans i bakhuvudet!
Går kanske att söka på?

Jo asså, det vet jag, att den är engelsk, och "någon form av kvalité sadel"...
Men hur bra den är? Det vet jag inte

Satt nu och googlade lite åt dig, under rubriken "Penwood". Hittade en annons om en begagnad sadel utav det märket. Det var en allroundsadel, 16,5" och såldes, ja för runt ca 2500 svenska kr, fick jag det till.. stod att den var i bra skick...

Oj!

2500:- då är det ju bra sadlar!
Min är faktiskt i bra skick. Jag ska ta den till sadel makare för att kolla bommen å så. För att vara säker. Annars är det inte så mycket att ha lixom...

Pennwood är (var??) ett välkänt sadelmakeri i england, med mkt bra kvalitet på sina saker, jag har en sadel därifrån köpt på slutet av 70-talet och fullt användbar än.

Tack för länken!
och informationen!

Jag vet ju inte hur gammal min sadel är, alls, men jag ska väl ta den till en sadelmakare för att få den bedömd.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka