S

strumpan

Någon som har eller vet vad man kan köpa en Welsh Corgy Pentbroke
tror det stavas så nära Uppsala?

Sv: Pentbroke

Welsh Corgi Pembroke heter rasen. Kennlar hittar du på rasklubbens hemsida. Men jag föreslår att du läser på mera om rasen och funderar lite innan du kontaktar en uppfödare- det är en ras som inte passar alla även om den ser gullig ut...

Uppsala kennelklubb har en lista på uppfödare i Uppsala län, men där finns ingen pembroke-uppfödare med.

strumpan skrev:
Vill du förklara dig lite.

Gå in på www.swck.org och "kennelannonser". Där hittar du dom uppfödare som finns i Sverige. Det föds ganska få kullar per år så var beredd på att få åka över halva/hela Sverige för att hitta hund!

Pembroke är en hund som är bra mycket vassare än släktingen Cardigan (som jag har några stycken av :p ). De är mycket energiska med humör och stor portion egensinnighet. Har sett några i utställningsringarna som inte varit alltför trevliga och t.o.m. naffsat efter ägaren! Har även varit hundvakt åt en pem som högg efter mig för att han inte ville gå in från promenaden :crazy: . Samtidigt kan det vara en mycket kul och framåt hund i rätt händer om man t ex vill köra agility etc.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 057
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025