Penicilin shock..

verrdogan

Trådstartare
I morce va ja iväg och vaccinerade min lilla vovve samt fick eksemen som blommat upp väldigt kollade.
Ju längredagen gick så blev han bara värre och värre. Tillslut blev han svullen över hela ryggen och kunde inte gå. Låg bara å gråt och skrek bara man nuddade i honom.

Han blev bara dålighare och dåligare så ja misstänkte att de va nått riktigt skumt på gång.
Åkte iväg akut till veterinären igen och han fick en corticon spruta.

Ojojoj va den lilla stackaren skrek när han fick sprutan i de redan jätte onda stället.

Han har mått dåligt hela dagen och en sväng trodde ja nästan att han skulle stryka med.

Han har fortfarande jätte ont och går stelt och vill mest ligga och sova. Spytt några gånger men är ändå piggare.

Va fort de kan gå när det går snett. Höll på att förlora min bäbis!!!:cry:

Kände bara att ja va tvungen att skriva av mej lite.

Sv: Penicilin shock..

Vad hemskt:cry:
Fick han det av vaccinationen?

Vad konstigt att de vaccinerande när exemet blommade under en dessutom pågående penicillinkur. Sedan kortison som motverkar vaccinets effekt. Låter knasigt! Hoppas att det i slutändan blir bra för den lilla vovven i alla fall.

Vad konstigt att de vaccinerande när exemet blommade under en dessutom pågående penicillinkur. Sedan kortison som motverkar vaccinets effekt. Låter knasigt! Hoppas att det i slutändan blir bra för den lilla vovven i alla fall.

skrev väl inte att han gick på nån penicilinkur?:confused:
tror de va cortison han fick för att dämpa chocken. Men ja va rätt upp i varv själv så jag vet inte va han fick sista gången.
Kan nog vart ja som förklarade knasigt eller nått.
Hur som hellst så har han haft va de nu heter (nått som valpar lätt får) Nån hud irritation, å kan skulle ha blivit utställd till helgen så ja ville att vet skulle kolla på det för han har den senaste dagarna blivit värre. sen skulle vi vaccinera samtidigt för de va dax.
sen blev de bara tok av allting.

Nej! Sorry det gjorde du ju inte. Fastnade väl på ordt penicillinchock nånstans längre ner. Hoppas i alla fall att vovven mår bättre nu!!!

Nej! Sorry det gjorde du ju inte. Fastnade väl på ordt penicillinchock nånstans längre ner. Hoppas i alla fall att vovven mår bättre nu!!!

Han har iaf vart ute å traskat lite här på gården nu. fast vill mest sova. Men han är ju en liten hårding så han repar sej nog snart.
Ska till vet till möran igen å kolla upp de så de inte blir värre.

tack för omtanken

vad fick han för vaccin?? Hoppas allt e bra med lillen nu!!

Förstår inte riktigt- om han inte fick penicillin, & inte går på penicillin, hur kunde han få en penicillinchock? :confused: Jag är trött idag iof sig :crazy::D

Skönt att han verkar klarat sig bra iaf, det är otäcka saker sånt där! Förstår det var läskigt. Men ni hade ju tur i oturen iaf!

Förstår inte riktigt- om han inte fick penicillin, & inte går på penicillin, hur kunde han få en penicillinchock? :confused: Jag är trött idag iof sig :crazy::D

Skönt att han verkar klarat sig bra iaf, det är otäcka saker sånt där! Förstår det var läskigt. Men ni hade ju tur i oturen iaf!

Är nog bara ja som är urkass på att förklara. men sånna shocker som dom kan få av en penicilin spruta, sån fick han.
någon form av shock va de iaf. sprutashock tar vi å kallar de.:idea:

Nu kom jag på vad det heter, alla såna chocker heter anafylaktisk chock! Tror jag har solat bort halva hjärnan idag :angel:

Hur som helst så skickar vi krya-på-dig kramar till den lille odågan! :)

Nu kom jag på vad det heter, alla såna chocker heter anafylaktisk chock! Tror jag har solat bort halva hjärnan idag :angel:

Hur som helst så skickar vi krya-på-dig kramar till den lille odågan! :)

Hiiihii1 den för tillfället ynkliga odågan tackar.:D

KL Detta är baksidan med moderna effektiva levande vacciner. Allergiska? reaktioner som oftast upplevs farligare av djurägarna än vad de egentligen är. Jag upplever frekvensen av sådana här biverkningar avsevärt lägre idag än för tio år sen.
Jag har vid ett par tillfällen vaccinerat om sådana här hundar med samma typ av vaccin utan reaktioner.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 937
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Relationer Trodde inte de skulle gå så långt att jag skulle sätta mig här och skriva om råd. Men känns som jag behöver lite hjälp. Förbered er på...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
27 942
Senast: mandalaki
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar