Pengarna tillbaka när hunden har HD-fel

Sv: Pengarna tillbaka när hunden har HD-fel

KL

Jag kan inte tänka mig något annat än att det kommer att tas upp i HD.

Och då hoppas jag att de släpper fram lite kunnigt folk som faktiskt vet vad de pratar om!

Jag har funderat lite på det här och många uppfödare återbetalar en del (någon tusenlapp) eller kanske t o m erbjuder en ny valp om det visar sig att hunden får någon allvarlig defekt. HD grad E är ju minst sagt en mycket allvarlig defekt och då tycker jag det är ganska rimligt att uppfödaren betalar tillbaka lite. MEN detta bör ju vara frivilligt. Valpköparen kan i sin tur välja att köpa hund av en uppfödare som har bra "villkor" med köpet. För om det ska vara praxis att uppfödaren betalar tillbaka så mycket som 75 % av inköpspriset så kommer vissa raser (t ex bulldogg) försvinna helt inom en kort tid.

Liknande trådar

Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 465
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 823
Senast: Fetaost
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?