Sv: Pengar å hundvalp??
Langt ifran alla hundar kostar massvis med pengar.
Men har du kollat utomlands vad en sadan hund du vill ha kostar?? I vissa fall blir det billigare att kopa utomlands och transportera hem till Sverige, an att kopa samma hund i Sverige.
Pa Irland tex ar hundar billigare, aven reggade med stamtavlor. England lika sa. Kolla runt pa olika stallen innan du koper en valp.
Tex jag saljer slathariga Jack Russell-terrier till Sverige for 4.900:-. Da har de EU-pass, ar vaccinerade, microchippade, mm. De maste monstras in i Sverige, om du vill att den ska stallas ut, men det ar ju latt ordnat.
Givetvis kostar de pengar att frakta over dem till Sverige, vaccinera, passen och allt det dar, men jag tjanar fortfarande pengar pa att exportera Jack Russell's till Sverige. Kolla runt innan du koper!!
Har du bara 1 hund med dej, kostar det €15 extra pa biljetten om du aker med Ryanair!! Med SAS betalar du kg-pris overvikt. Tex vager valpen 4 kg, sa betalar du 4 kg overvikt. Dessutom kan du fa tillstand att ha den med dej i kabinen pa flyget, om du fragar lite snallt.
Kolla pa mina Jack Russell-valpar Sidan ar lite seg, men det ar vart det!!