Pendlarvänlig och pålitlig SUV?

Tack, då kan jag stryka fler bilar från listan efter att min Passat diesel smällde motorn 1000 mil efter service, tre år gammal bil och inga garantier som gällde utan jag fick hosta upp över 100' själv. :rage: :banghead:
Vad hände med den då? Kamremsbrott? Skuren vattenpump som slet av kamremmen? Det är väl det enda som kan hända dom där men då blir det bara "ventilsallad".

Provkörde en Honda CR-V idag! 2014 års modell, strax över 7000 mil med en prislapp som nog gör bilen till ett bra kap. Skön att köra, kände mig snabbt "hemma" i den och utrymmena går verkligen inte att klaga på. :) Gott om plats överallt, även i bagaget.

Provkörde en Honda CR-V idag! 2014 års modell, strax över 7000 mil med en prislapp som nog gör bilen till ett bra kap. Skön att köra, kände mig snabbt "hemma" i den och utrymmena går verkligen inte att klaga på. :) Gott om plats överallt, även i bagaget.

Mycket bra val.
Snart haft min i tre år och är så himla nöjd.
Körde 40 mil idag, sitter så himla bekvämt

Jag har en Subaru Forrester och den är helt underbara att köra, tycker jag. Konstant 4-hjulsdrift, tar sig fram överallt. (sen har jag en gammal Opel Corsa också - och det är väl typ rumpvärmen som funkar bäst på den ...)

Jag har en Subaru Forrester och den är helt underbara att köra, tycker jag. Konstant 4-hjulsdrift, tar sig fram överallt. (sen har jag en gammal Opel Corsa också - och det är väl typ rumpvärmen som funkar bäst på den ...)

Forrestern ser trevlig ut, men gillar inte alls konstant 4hjulsdrift. Såg nu att de har ett system med 60/40 och Active Torque Split på vissa nya modeller! Kallas Lineartronic.

Har någon erfarenhet av det eller måste jag boka en provkörning? Trista med mina provkörningar är att de i 4 fall av 5 slutat med bilaffär.....

Forrestern ser trevlig ut, men gillar inte alls konstant 4hjulsdrift. Såg nu att de har ett system med 60/40 och Active Torque Split på vissa nya modeller! Kallas Lineartronic.

Har någon erfarenhet av det eller måste jag boka en provkörning? Trista med mina provkörningar är att de i 4 fall av 5 slutat med bilaffär.....

Äsch det föll redan i teorin. Den nya bättre fyrhjulsdriften på Forester (intressant) kunde bara kombineras med automatlåda (otänkbart).

Köp inte en Fiat Freemont. Har två kompisar/bekanta som har var sin och även om bilen är helt ok så känns den plastig och "billig". Det får man ju gilla om man vill såklart men anledningen till att jag avråder är för att det är helvetisk dyr skatt på den (iaf dieslarna). Kompisen funderar på att sälja sin nu för de hade väl inte insett hur stor skattekostnaden faktiskt är. Tror skatten på deras ligger på typ 14.000 kr/år.

Köp inte en Fiat Freemont. Har två kompisar/bekanta som har var sin och även om bilen är helt ok så känns den plastig och "billig". Det får man ju gilla om man vill såklart men anledningen till att jag avråder är för att det är helvetisk dyr skatt på den (iaf dieslarna). Kompisen funderar på att sälja sin nu för de hade väl inte insett hur stor skattekostnaden faktiskt är. Tror skatten på deras ligger på typ 14.000 kr/år.

Men jösses! :eek: Ja, någon Fiat Freemont blev det inte. Skatten på hondan jag körde igår ligger runt 1700 kr. :D

För övrigt så var det sjukt svårt att överhuvudtaget hitta en Honda CR-V. Jag ramlade över den hos en Toyota-handlare. Den fanns inte ens i min stad men de körde hem den åt mig. Prissänkt, dessutom. Kanske man ska ta som ett dåligt tecken... :cautious: :p

Vad hände med den då? Kamremsbrott? Skuren vattenpump som slet av kamremmen? Det är väl det enda som kan hända dom där men då blir det bara "ventilsallad".
Nix, nybytt kamrem. Ingen har kunnat förklara hur men vevaxelhelvetet gick av vid en omkörning norr om Borås. Skitkul att ta sig hem med hyrbil och sen försöka hitta en verkstad som kunde ta hand om eländet åt mig. Som tur var hade jag bara katter med mig i bilen, med hundarna hade det varit kört att öht få loss en hyrbil. :rage: :banghead:

Jag drog det ända till VAG Sverige men fick nobben och verkstadschefen på verkstan där jag gjorde servicen kan skatta sig lycklig att jag inte bad killarna i skinnväst på den lokala klubblokalen intill att göra ett litet hembesök. :cautious:

Liknande trådar

Äldre Jag har insett att min älskade bil börjar bli gammal.... :cry: Han är nu 13 år gammal och har rört på sig över 22k mil.... Har varit en...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 430
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix