F
Fruentimber
Hos Carfax.se får man veta allt om historiken som inte finns med hos biluppgifter.se.
Då får man ju dock betala. Det kan jag väl iofs tänka mig att göra, men vad för uppgifter får man då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hos Carfax.se får man veta allt om historiken som inte finns med hos biluppgifter.se.
Då får man ju dock betala. Det kan jag väl iofs tänka mig att göra, men vad för uppgifter får man då?
Jag köpte ett abb när jag letade bil och kunde då kolla upp obegränsat med bilar, fanns flera med anmärkningar, importer från Baltikum mm, mm. Väl investerade pengar men jag köpte privat och inte från firma.Svarar mig själv, inget av intresse tydligen. 169 kr i sjön.
Svarar mig själv, inget av intresse tydligen. 169 kr i sjön.
Jag köpte ett abb när jag letade bil och kunde då kolla upp obegränsat med bilar, fanns flera med anmärkningar, importer från Baltikum mm, mm. Väl investerade pengar men jag köpte privat och inte från firma.
Vevaxel av? Hur f*n gick det till på ren svenska? Den måste varit en spricka i från början alltså gjutfel och jag har inte på mina 42 år hört talas om vevaxelbrott, det enda jag hört talas om är vriden vev på mc och trimmad moppe för dom vevarna är pressade och tillverkade i delar medan en vev till större fordon är helgjuten i ett stycke. Det där låter som ett klart gjutfel, troligen har veven blivit för snabbt avkyld - ojämnt avkyld när smältan stelnat.Nix, nybytt kamrem. Ingen har kunnat förklara hur men vevaxelhelvetet gick av vid en omkörning norr om Borås. Skitkul att ta sig hem med hyrbil och sen försöka hitta en verkstad som kunde ta hand om eländet åt mig. Som tur var hade jag bara katter med mig i bilen, med hundarna hade det varit kört att öht få loss en hyrbil.
Jag drog det ända till VAG Sverige men fick nobben och verkstadschefen på verkstan där jag gjorde servicen kan skatta sig lycklig att jag inte bad killarna i skinnväst på den lokala klubblokalen intill att göra ett litet hembesök.
Men hjälp!
Freemont är väl en dodge i förklädnad. Men det måste vara ett miljömonster om det är så mycket skatt.
Jag har en vanlig liten personbilsdiesel - peugeot 308. Skatten är inte speciellt blodig, runt 1500 spänn.
(finns en bra sida att kolla skatt på: http://bilskatt.nu )