Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag gör det och jag har sett på bilder på den här sidan att det finns många som gör det. Läste i Steinbrecht att pelham INTE är något dressyrbett, men jag och hästen tycker det funkar bra så vi har struntat i det.
Mestadels på pelham (rakt med två tyglar) eftersom det är det hästen trivs bäst på men vi varvar med tvådelat tränsbett med fasta ringar, westernstång och kapson med fast järn, helt kandar, kapson o kandarstång, repgrimma. Hoppar ibland och då på postkandar. Hästen är mjuk och fin i munnen men blir stark på hinder.
Jag rider också AR och annars också på pelham, rakt med delta, efter att ha provat säkert 15 olika bett. Min ponny trivs jättebra med detta, hon är ganska trång i munnen och bettet är rätt smalt. Fungerar alldeles utmärkt med tanke på att du måste vara känslig i handen.
Jag rider på pelham i brist på annat fungerande.. ett med gummistång som hon trivs fint med. Blir ju lite pigg ute oxå o är skönt att kunna ta lite då.
Kropp & Själ Har haft en vecka med barn och barnaktiviteter och mycket på jobb, så det har varit kärvt att trycka in någon träning tyvärr. Men dagens...
Hästmänniskan Det är hoppningen som gör att vissa hästar går bort för mig 🙈 samt att jag har haft två hästar som haft svårt för galopp, så nästan gång...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.