pedagogiska dataspel?

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon som har tips på bra pedagogiska dataspel till barn - från ca 5 år och uppåt (ca 10 år)?

Döttrarnas lärare nämnde något tangentbordsträningsprogram som hon trodde gick att ladda ner gratis, nån som känner till detta? Vore ju bra att lära barnen rätt direkt, menar jag...

alla tips mottages tacksamt!

Sv: pedagogiska dataspel?

Hm vill du ha spel som barnen tycker är roliga eller något de ska lära sig på? ;) Kalle Kunskap tycker mina är rätt roliga, det finns olika svårighetsgrader, och olika inriktningar, svenska, matte, eng osv.

På förskolan där jag praktiserat ett tag brukade barnen spela ett spel som hette Rut och Knut. Vad jag kunde se av det verkade det bra, faktiskt!

Spelen kunde t ex vara att där fanns en kö och så skulle man sätta en gubbe "bakom den gubbe som står först" eller "näst sist" osv så de får träna på såna ord. Eller att man skulle fortsätta på mönster och se vad som skulel komma efter osv.. eller bygga ihop en form som gått i bitar.. t ex en triangel eller så.. Barnen där var ju upp till 6 år, så vet inte hur det funkar för äldre, men de barnen gillade det iaf mycket.

//r

Du är så kinkig! :D Det finns ju även spel från olika "leksaker" och barnprogram, sonen har älskat Byggare Bob spelet han har, och Dora men där lär de sig inte så mycket "bra att veta" men att hantera ett spel ialla fall.
Fem myror är fler än fyra elefanter tycker de oxå är jätteroligt, men tyvärr hade vi visst allt för ny dator för att det skulle fungera ultimat, jag hoppas att de uppdatera det lite för det var väldigt bra för dem! :D Bokstäver, siffor, framför, bakom osv, de kunde även välja olika svårighetsgrader vilket gjorde att båda tyckte att det var roligt.

Någon som har tips på bra pedagogiska dataspel till barn - från ca 5 år och uppåt (ca 10 år)?

Döttrarnas lärare nämnde något tangentbordsträningsprogram som hon trodde gick att ladda ner gratis, nån som känner till detta? Vore ju bra att lära barnen rätt direkt, menar jag...

alla tips mottages tacksamt!

Min femåring hänger ofta på bolibompa, där finns bra spel och allt möjligt matnyttigt. 10-åringen tycker väl det är lite barnsligt.

ska leta fram länken till tangentbordsträningen så ska du få den, har den ju på jobbdatorn som genväg men kan den inte i huvudet. våra barn får ju träna med den om de vill

kunskapsstjärnan.se har ett program
Prova det, jag ska se om jag hittar det andra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Kristall10
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 031
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info