Aaricia

Trådstartare
Jag ska önska mig ett bra pc-spel i julklapp, men vet inte vad jag vill ha. Någon som kan rekommendera? Jag spelade mig blind på Sims när det först kom, älskade det, men har inte privat de utökade varianterna. Gillar inte så mycket blod och vapen, men lite lagom "onda mot de snälla" är av intresse. Strategispel kanske?

Tips! :bump:

Sv: PC-spel

World of warcraft!
det enda negativa jag kan komma på är att man spelar alldeles för länge varje gång man loggar in! :) :angel:

Jag passar på att trådkapa tråden lite ( sorry :angel: ) för jag måste fråga om WoW enbart är ett onlinespel eller om man kan spela själv också? Det ser lite intressant ut, men måste man hela tiden spela mot 10 000 andra känns det inte särskilt lockande för min del.

Vad vill du spela för typ av spel?
Plattform, 2D, 3D, göra uppdrag, ut på äventyr, rollspel, fantasy eller verkligt......?

Det finns ju så många olika sorters! Så roligast o enklast kanske är att säga just vad för typ av spel du önskar, så får köparen fixa resten. Personalen i spelbutikerna kan rätt bra vad spelen är för nåt.

Håller man på och spelar så har man mer koll än om man bara har nån i familjen som spelar. Helt naturligt. :D

Vad vill du spela för typ av spel?
Plattform, 2D, 3D, göra uppdrag, ut på äventyr, rollspel, fantasy eller verkligt......?

Eh. vet inte. Jag är inte så bevandrad gällande datorspel.

Uppdrag och äventyr är kul. Lite trixigt och inte bara döda den man ser.

World of warcraft!
det enda negativa jag kan komma på är att man spelar alldeles för länge varje gång man loggar in! :) :angel:
Måste man spela online? Hur funkar det?

Du köper spelet och måste ha en uppkoppling sen för att det ska funka. Jag spelar inte just WoW (eftersom jag vill kunna spela överallt), men jag antar att du loggar in på spelet genom en portal.

Sims, SimCity, TeamHospital.
Dungeon Keeper (gammal men kul spel), Settlers, Spyro...

Sen finns det spel som Ground Control där du måste planera det du gör för att kunna klara av uppdragen.

Sen finns det spel som JakII (som jag spelar på PS2 just nu) där man ska döda vissa, men inte andra...

Gå in i en spelbutik o be om tips där eller kolla in sidor där spelen säljs så kanske du får upp några egna förslag.

Om du har en bra dator, The Elder Scrolls: Oblivion. Man måste döda ibland men det beror mycket på vilken inrikting man väljer i spelet, och om man spelar på enkelt så kan man nästan inte dö. Man kan dessutom äga och rida hästar. Finns massor av 'quests' att göra och annat. Trevligt spel.
Det är ett singleplayer spel så man spelar själv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka