Pay and jump?

tio-i-tre

Trådstartare
Vem eller vilka får lov att anordna en pay and jump? Måste det vara en klubb som står bakom arrangemanget eller kan vem som helst fixa det? Vad krävs i funktionärsväg? Godkänd banbyggare, domare .....???

Sv: Pay and jump?

Asså jag vet inte riktigt de där. Men på min klubb har vi pay and jump ca 1gågn per månad o då är de en vanlig ridlärare från riskolan som har anordnat allt o dömmer själv, men vet inget om banbygandet men de verkar inte vara så stränga regler på pay and jump. :D

jag tror inte heller det är speciellt sträng regler på det efter som att det är ingen tävling i sig. utan mer att man ska få komma ut utan för klubben, och kanakse välja hästen om man har en unghäst :)
det är juh liksom ingen som blir placerad ;):p

här är det "vanliga! stall som fixar, alltså inga klubbar. De ar inga riktiga banbyggare o dommare o rosetter får köpas.

här är det tvärtom, det är klubbarna som anordnar istället, och det förekommer både utbildade banbyggare och dommare. (vilket känns lite onödigt, eftersom det är väldigt dyrt att ta ut dom) rosetter förekommer inte
det finns inga bestämmelser om att man måste ha banbyggare eller utbildad dommare men det är regler på att det måste vara en utbildad ansvarig funktionär, ex dommare, banbyggare eller tränare.

Senast ändrad av en moderator:

Hos oss så är pay n jump ett annat ord för cmhoppning/blåbärhoppning/banhoppningsträning etc etc så ngn domare behövs inte, inte heller en regelrätt banbyggare. Men det är nog olika från ställe till ställe

Liknande trådar

Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 687
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 217
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 169
Senast: lizzie
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka