Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️

Och jag håller med dig. Det finns alldeles för många som är taskiga helt utan anledning. Men det finns guldkorn där ute också…
Ja jag vet att det finns guld korn. Men det är ändå FÖR många som är taskiga och som inte bryr sig om dom gör andra ledsna. Och då menar jag INTE bara dom som skriver taskiga saker tillexempel här. Utan jag menar dom som är taskiga irl också och gör så andra mår dåligt medflit. Och det GÅR inte att und vika såna personer.

Ja jag vet att det finns guld korn. Men det är ändå FÖR många som är taskiga och som inte bryr sig om dom gör andra ledsna. Och då menar jag INTE bara dom som skriver taskiga saker tillexempel här. Utan jag menar dom som är taskiga irl också och gör så andra mår dåligt medflit. Och det GÅR inte att und vika såna personer.
Ofta blir man lite mer ”hårdhudad” när man blir äldre och det blir lättare att bortse från dessa personer….
Men det är jobbigt innan dess.

Ofta blir man lite mer ”hårdhudad” när man blir äldre och det blir lättare att bortse från dessa personer….
Men det är jobbigt innan dess.
Jag VILL INTE bli en sån som inte bryr sig om andra är taskiga. Och om man måste kunna bort se från att många är taskiga både mot ensjälv och mot andra för att man ska stå ut så är ju det bara be vis att jag inte passar i världen.

Min erfarenhet är att rent skitsnack är ett sätt för osäkra personer att bonda med varandra. Inget enar folk som en gemensam fiende.. Det kan ibland också vara så att någon är osäker på vad hen egentligen tycker (om t.ex. Lisas beteende) och därför inte vågar säga till Lisa direkt, utan vill ha fått bekräftat av Sara och Hanna att Lisas beteende inte var okej.

Jag upplever att det var mycket vanligare i tonåren när alla/de flesta var osäkra på sig själva och mer desperata att passa in. Hos vuxna tycker jag många hellre väljer umgänge utefter vilka man gillar, istället för att bonda över vem man ogillar. Man lär sig också att världen inte är svartvit; istället för att dela in omgivningen i normala och konstiga inser man att de flesta är lite konstiga åtminstone på NÅGOT sätt,och att det är helt okej.

Sen har också folk olika sätt att kommunicera på; en del är väldigt duktiga på att "känna in" sin omgivning och säga saker på ett snällt sätt, medan andra är mer raka och säger saker utan att linda in eller fundera så mycket på hur det uppfattas.

Direkt elaka människor är det som tur är väldigt sällan jag stöter på. Och då handlar det för det mesta om människor som själva mår dåligt eller är osäkra, och inte vet hur de ska hantera det.

Jag tror att om du hittar fler snälla, trygga personer så kommer du passa in hur bra som helst. :heart

Min erfarenhet är att rent skitsnack är ett sätt för osäkra personer att bonda med varandra. Inget enar folk som en gemensam fiende.. Det kan ibland också vara så att någon är osäker på vad hen egentligen tycker (om t.ex. Lisas beteende) och därför inte vågar säga till Lisa direkt, utan vill ha fått bekräftat av Sara och Hanna att Lisas beteende inte var okej.

Jag upplever att det var mycket vanligare i tonåren när alla/de flesta var osäkra på sig själva och mer desperata att passa in. Hos vuxna tycker jag många hellre väljer umgänge utefter vilka man gillar, istället för att bonda över vem man ogillar. Man lär sig också att världen inte är svartvit; istället för att dela in omgivningen i normala och konstiga inser man att de flesta är lite konstiga åtminstone på NÅGOT sätt,och att det är helt okej.

Sen har också folk olika sätt att kommunicera på; en del är väldigt duktiga på att "känna in" sin omgivning och säga saker på ett snällt sätt, medan andra är mer raka och säger saker utan att linda in eller fundera så mycket på hur det uppfattas.

Direkt elaka människor är det som tur är väldigt sällan jag stöter på. Och då handlar det för det mesta om människor som själva mår dåligt eller är osäkra, och inte vet hur de ska hantera det.

Jag tror att om du hittar fler snälla, trygga personer så kommer du passa in hur bra som helst. :heart
Vad skönt för dig att du bara stöter på elaka människor väldigt sällan. Men tyvär så är det inte så förmig och det är INTE bara ton åringar. Och jag vet att endel saker som jag tycker är taskigt verkar som det är helt okej enligt väldigt många andra. Och somsagt det är sånt som är be vis att jag INTE passar in.

Jag kommer aldrig aldrig aldrig bli ut skriven härifrån. För jag kommer aldrig aldrig aldrig att orka finnas och vara i hela vanliga världen och bara vara fel och känna fel helatiden. Utan detenda sättet är att ljuga till räckligt bra för att bli ut skriven och det orkar jag inte ens försöka.
Nu ska iallafall min favorit personal på hvb komma snart för jag ska ha kontakt person tid så vi kanske ska göra nåt eller bara vara här. Jag vet inte. Men skönt för pappa att få ledigt från mig ett tag iallafall.

Jag förstår inte heller vad folk får ut av att vara taskiga. Det är enbart onödigt och just taskigt. Det säger mer om dom än det säger om den de är taskiga mot
Ja exakt och jsg fattar inte varför många VILL vara taskiga. Och att endel verkar tycka att det är okej att vara taskig på endel sätt men inte på endel sätt. Så kan dom nästan som för svara att dom är taskiga men om det är nåt annat taskigt så tycker dom att det är jätte dåligt. Och sånt fattar inte jag utan jag tycker att det är lite falskt då och att såna personer inte går att lita på för man vet ju aldrig om dom är fejk snälla så kanske dom är taskiga bakom ens rygg och så.
Men dom allra flesta verkar tycka att sånt är helt okej. Och då passar inte jag in heltenkelt.

Stackars min hund som vi hade från jag var liten tills i höstas som var min allra allra ALLRA bästavän och hundra gånger så snäll som domflesta människorna. Men hon hade uppen bart världens värsta tråkigaste o personligaste namn som är sååå ut tjatat och hemskt. Men det är såklart jag som har fel för det är inte detminsta taskigt att säga massa neggativt om andra.
Men bra för andra då om dom mår bra av att vara taskiga men jag kommer aldrig fatta det iallafall.

Stackars min hund som vi hade från jag var liten tills i höstas som var min allra allra ALLRA bästavän och hundra gånger så snäll som domflesta människorna. Men hon hade uppen bart världens värsta tråkigaste o personligaste namn som är sååå ut tjatat och hemskt. Men det är såklart jag som har fel för det är inte detminsta taskigt att säga massa neggativt om andra.
Men bra för andra då om dom mår bra av att vara taskiga men jag kommer aldrig fatta det iallafall.
Hon har det allra bästa namnet är jag övertygad om! <3

Själv har jag en dotter som uppenbarligen har ett av de vanligaste och därmed enligt vissa opersonligaste tråkigast osv hundnamnet.

Ja exakt och jsg fattar inte varför många VILL vara taskiga. Och att endel verkar tycka att det är okej att vara taskig på endel sätt men inte på endel sätt. Så kan dom nästan som för svara att dom är taskiga men om det är nåt annat taskigt så tycker dom att det är jätte dåligt. Och sånt fattar inte jag utan jag tycker att det är lite falskt då och att såna personer inte går att lita på för man vet ju aldrig om dom är fejk snälla så kanske dom är taskiga bakom ens rygg och så.
Men dom allra flesta verkar tycka att sånt är helt okej. Och då passar inte jag in heltenkelt.
Jag vill inte heller passa in bland de som är taskiga. Nejtack. Jag vill vara runt människor som vill mig väl. Som säger snälla saker om mig och om andra

Hon har det allra bästa namnet är jag övertygad om! :heart

Själv har jag en dotter som uppenbarligen har ett av de vanligaste och därmed enligt vissa opersonligaste tråkigast osv hundnamnet.
Hon hette Bella som tydligen är det värsta hund namnet som finns. Och M har också ett jätte tråkigt o personligt och allt sånt namn enligt vissa. Och han är ju en golden retriever som endel såkallade experter tycker är sååå tråkiga och korkade och att dom inte vill jobba och alltmöjligt.
Men ja inte så konstigt att jag inte kan skriva om min valp på hund forumet för jag är väl för tråkig och o personlig och korkad för dom efter som att jag inte vill ha nån skit speciell hund ras med nåt skit speciellt namn.

Varför är jag så jävla dum i huvudet så jag ändå försöker att skriva tillexempel i hund forumet fast det iprincip ALLTID är att andra ska säga mot och klaga och dum förklara mig o avsett vad jag skriver. Så jag ska ju bara inte skriva där men jag är för fucking efter bliven för att bara in se det så jag fort sätter att störa alla andra med att finnas och tycks saker och känna saker och alltannat som bara är FEL FEL GEL FEL FEL.
Och jag kan inte ens skriva här utan att endel bara måste på peka att jag gör fel eller känner fel eller nåtsnnat fel.

Varflr kan jag ALDRIG i. se att jag ALDRIJ kommer passa in jsg kommer ALDRIG räknas som allaandra jag lmmer ALDRIG duga och det är såklart JAG som är fel hela fucking jävla tiden o avsett vad det är så ötv ALLTIF ALLTID ALLTID jag detfstörsta fucking problemet 🤮🤮
Jag öndhdr så JÄVLA mycket att jag kunde göra sö alla bara slapp mig och att jag slapp försöla stå ut att finnas gast jag inte ens borde drt

Varflr kan jag ALDRIG i. se att jag ALDRIJ kommer passa in jsg kommer ALDRIG räknas som allaandra jag lmmer ALDRIG duga och det är såklart JAG som är fel hela fucking jävla tiden o avsett vad det är så ötv ALLTIF ALLTID ALLTID jag detfstörsta fucking problemet 🤮🤮
Jag öndhdr så JÄVLA mycket att jag kunde göra sö alla bara slapp mig och att jag slapp försöla stå ut att finnas gast jag inte ens borde drt
Du räknas, du duger. Du är värdefull. ❤️

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 793
Senast: Rosett
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 215
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 064
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka