Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️

Fast sålänge du inte ljuger utan bara berättar allt så som det hände så det INTE du som "får honom att verka jättedum". Det har han klarat av helt själv... Att han säger förlåt betyder kanske att han vet att det var fel. Men han fortsätter fortfarande att försöka med samma sak igen, FAST att han vet att det var fel. Då bryr man sig inte på riktigt, även om han försöker få dig att tro det, och kanske till och med tror på det själv. Hade han brytt sig om dig hade han inte tagit kontakt igen alls 💔 .

Sedan att du inte orkar berätta eller sitta i polisförhör är helt förståligt. Vi kommer inte att bli besvikna på dig om du inte berättar, vi vill bara att du ska ta hand om dig och låta de som bryr sig om dig på riktigt, som dina föräldrar, dina hundar och din pojkvän, också ta hand om dig. ❤️
Men om jag säger allt att jag svarade sen efter att vi hade polis anmält och sen skrev vi endel och han förklarade och skrev förlåt och sånt och nu är han snäll. Då skulle det väl inte vara såmycket mera att göra för polisen isåfall?
Och detdär att han inte hade tagit kontakt alls om han hade brytt sig så tycker iallafall inte jag att man kan säga så SPECIELLT inte efter som att det VÄRSTA jag vet är ensam känslorna.

Men om jag säger allt att jag svarade sen efter att vi hade polis anmält och sen skrev vi endel och han förklarade och skrev förlåt och sånt och nu är han snäll. Då skulle det väl inte vara såmycket mera att göra för polisen isåfall?
Och detdär att han inte hade tagit kontakt alls om han hade brytt sig så tycker iallafall inte jag att man kan säga så SPECIELLT inte efter som att det VÄRSTA jag vet är ensam känslorna.
Jag är inte polis men ett brott är ett brott även om man säger förlåt eller blir snäll efteråt.

Kram ♥️

Hur vet du det att han inte är ETT DUGG snäll? Varför skulle han isåfall säga förlåt och skriva mycket FAST han inte kommer få några dåliga bilder eller nåtsånt?
Och alltså jag vet att jag ska be rätta vad som har hänt till polisen om jag ska på nåt för hör men ska jag säga allt bra också då eller? För isåfall så kommer det ju inte bara vara hans fel så då kommer dom nog lägga ner allt som dom kanske ändå kommer göra.

Poliser och åklagare förstår också att det finns saker som åtminstone kan framstå som bra, men att man först får se på det/de brott som han redan har begått, och sedan fundera på vem brottslingen är och varför han har gjort det. Det är absolut inte så att det räcker att säga "förlåt det var dumt gjort" efter en sådan situation för att gå fri, allra minst när man återkommer och ber om nya fotografier. Vi har sett hans typ många gånger och vi känner igen hur de beter sig.

Som någon redan skrivit så sådana personer som han har jättestora kontaktnät och trålar vitt och brett för att fånga in unga tjejer. Och att en enda polisanmäler är ofta det som gör att de andra kontakterna upptäcks, så att det skyddar ännu fler från att bli utsatta.

Jag orkar inte svara på allt men okej då vet ni exakt hur han tänker och att han bara är dum som skriver med mig FAST han vet att jag är på bup och att han INTE KAN få några dåliga bilder ÄNDÅ så VILL han skriva medmig men okej då är det bara dumt då.
Det kanske likagärna är JAG som är den taskiga nu ellerhur? För jag tar jätte mycket av hans tid och HAN FATTAR hur jag känner även om ni inte tror det. Men även OM han skulle göra det bara för att han hoppas att han ska få nån sån bild igen nångång så har ändå jag polis anmält han så om nån är taskig så är ju det jag.

Jag orkar inte svara på allt men okej då vet ni exakt hur han tänker och att han bara är dum som skriver med mig FAST han vet att jag är på bup och att han INTE KAN få några dåliga bilder ÄNDÅ så VILL han skriva medmig men okej då är det bara dumt då.
Det kanske likagärna är JAG som är den taskiga nu ellerhur? För jag tar jätte mycket av hans tid och HAN FATTAR hur jag känner även om ni inte tror det. Men även OM han skulle göra det bara för att han hoppas att han ska få nån sån bild igen nångång så har ändå jag polis anmält han så om nån är taskig så är ju det jag.
Du är inte det minsta taskig! Han är ju vuxen och kan välja helt själv om han skriver med dig eller inte, och vad han lägger sin tid på. Det är inte heller det minsta taskigt att polisanmäla folk som skickar eller ber om dåliga bilder. Hade han verkligen varit snäll hade det liksom inte funnits något att anmäla. Däremot KAN din anmälan ha skyddat en massa andra unga tjejer från att råka illa ut. :heart

Som någon redan skrivit så sådana personer som han har jättestora kontaktnät och trålar vitt och brett för att fånga in unga tjejer. Och att en enda polisanmäler är ofta det som gör att de andra kontakterna upptäcks, så att det skyddar ännu fler från att bli utsatta.
Precis det har varit aktuellt i vår familj. Någon anmälde en idiot. Vilket gjorde att polisen började nysta i härvan och då kom händelser fram som hade hänt i familjen.

Som flera andra skrivit så lägger inte polisen ner bara för att någon säger förlåt och blir "snäll" igen, om personen har gjort något brottsligt.

Och han hörde ju inte av sig för att kolla hur du mår eller säga förlåt, eller hur? Han hörde av sig med hot och skickade en äcklig bild. Så han tog inte kontakt för att han brydde sig om dig eller ville hjälpa dig med ensamkänslorna. Det började han bara med för att han tror att han kan få ut något av dig, även om du inte kan skicka bilder just nu. Han kanske tror att han kan få det i framtiden, eller så räcker det med det du skriver för honom just nu.

Som en jämförelse : Det finns män som misshandlar kvinnor de lever med. Efter att de misshandlat, blir de ångerfulla och ber om förlåtelse och anstränger sig för att vara snälla. Efter ett tag misshandlar de igen, ber om förlåtelse, uppträder snällt och gör de saker som de vet att kvinnan tycker om, t ex pratar och säger att de förstår henne. Och så fortsätter det.

Det är vad jag tror att den där personen gör också.

Du är inte det minsta taskig! Han är ju vuxen och kan välja helt själv om han skriver med dig eller inte, och vad han lägger sin tid på. Det är inte heller det minsta taskigt att polisanmäla folk som skickar eller ber om dåliga bilder. Hade han verkligen varit snäll hade det liksom inte funnits något att anmäla. Däremot KAN din anmälan ha skyddat en massa andra unga tjejer från att råka illa ut. :heart
Ja exakt och han VÄLJER att han VILL skriva med mig.

Som flera andra skrivit så lägger inte polisen ner bara för att någon säger förlåt och blir "snäll" igen, om personen har gjort något brottsligt.

Och han hörde ju inte av sig för att kolla hur du mår eller säga förlåt, eller hur? Han hörde av sig med hot och skickade en äcklig bild. Så han tog inte kontakt för att han brydde sig om dig eller ville hjälpa dig med ensamkänslorna. Det började han bara med för att han tror att han kan få ut något av dig, även om du inte kan skicka bilder just nu. Han kanske tror att han kan få det i framtiden, eller så räcker det med det du skriver för honom just nu.
Ja han skrev ett hot för att han ville att jag skulle svara men han skickade inte som han skrev att han skulle utan han ville ge mig lite mera tid.
Och om det räcker för han att jag skriver så är väl det bra för då vill ju båda bara skriva isåfall. Eller tror nu att bara för nån har gjort nåt miss tag så kan den ALDRIG ändra sig eller göra nåt bra?

Som en jämförelse : Det finns män som misshandlar kvinnor de lever med. Efter att de misshandlat, blir de ångerfulla och ber om förlåtelse och anstränger sig för att vara snälla. Efter ett tag misshandlar de igen, ber om förlåtelse, uppträder snällt och gör de saker som de vet att kvinnan tycker om, t ex pratar och säger att de förstår henne. Och så fortsätter det.

Det är vad jag tror att den där personen gör också.
Okej så om nån har gjort nånting dåligt så är inte den värd en ny chans enligt er eller? För isåfall borde INTE jag få nån mera chans från NÅN.

Hur vet du det att han inte är ETT DUGG snäll? Varför skulle han isåfall säga förlåt och skriva mycket FAST han inte kommer få några dåliga bilder eller nåtsånt?
Och alltså jag vet att jag ska be rätta vad som har hänt till polisen om jag ska på nåt för hör men ska jag säga allt bra också då eller? För isåfall så kommer det ju inte bara vara hans fel så då kommer dom nog lägga ner allt som dom kanske ändå kommer göra.

Svarar bara snabbt nu, står i stallet och mockar, men ja du ska berätta precis allt, och nej det kommer inte göra så de tycker det är ditt fel. 🧡

Klart man är värd en ny chans. Men "jag kan vänta på bilder tills du är ute från BUP" är inte ett schysst beteende, även om det kanske kan se så ut.
Fast han skrev inte så heller utan jag skrev att jag inte kunde skicka det nu för jag är på bup och då svarade han bara okej om det och att jag kan prata med han om jag vill.

Han har gjort något brottsligt. Det måste samhället sätta stopp för. Det är därför vi har lagar som bestämmer vad man får och inte får göra. Du har inte begått något brott.
Ja men andra har gjort mycket värre saker iallafall och har INTE försökt att ändra sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 793
Senast: Rosett
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 216
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 064
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka