Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️

Ja han skrev ett hot för att han ville att jag skulle svara men han skickade inte som han skrev att han skulle utan han ville ge mig lite mera tid.
Och om det räcker för han att jag skriver så är väl det bra för då vill ju båda bara skriva isåfall. Eller tror nu att bara för nån har gjort nåt miss tag så kan den ALDRIG ändra sig eller göra nåt bra?

Problemet är att han troligen vill få dig att må ännu sämre i längden, för att du ska bli ännu mer isolerad och känna att han är den enda som förstår dig, som vill lyssna på dig och vara din vän.

Visst kan personer göra misstag men ändå ändra sig och göra bra saker. Men vissa "misstag" är väldigt stor risk att såna personer gör om och om igen. Så även om de genuint ångrar sig och försöker göra bra saker är det inte värt risken för unga tjejer som mår väldigt dåligt att ha kontakt med dem. :heart

Senast ändrad:
Problemet är att han troligen vill få dig att må ännu sämre i längden, för att du ska bli ännu mer isolerad och känna att han är den enda som förstår dig, som vill lyssna på dig och vara din vän.

Visst kan personer göra misstag men ändå ändra sig och göra bra saker. Men vissa "misstag" är väldigt stor risk att såna personer gör om och om igen. Så även om de genuint ångrar sig och försöker göra bra saker är det är inte värt risken för unga tjejer som mår väldigt dåligt att ha kontakt med dem. :heart
Men han ÄR ju det eller kanske inte den ENDA men en av inte många alls som fattar iallafall OCH den som har MEST tid för att skriva medmig. Och ibland så kanske jag vill kunna skriva om saker som jag inte vill att mamma ska läsa och som jag inte ill prata om med henne eller pappa eller nån bup personal utan jag kanske VILL bara skriva med nån vanlig person. Och då ÄR det svårt ifall han både vill och har tid och allting och jag vet att han fattar saker.

Fast ingen annan kan ju veta skillnaden om han bryr sig påriktigt eller om han mani pulerar ellerhur? Och han har ju skrivit förlåt för att det gick för långt förut så uppen bart så vet han att det var dumt.
Och om det med polis förhör så det är MEST jobbigt för jag inte vet vad jag ska säga och inte. Och att jag inte vet vad som kommer hända men det känns ju jävligt taskigt om jag bara får han att verka jätte dum fast han är snäll OCKSÅ. Fast att han har lagt jätte mycket tid att skriva med mig nu domsenaste dagarna efter att han fick veta att jag är på bup och det.
Och om det är jätte många här som är på min sida så känns det bara som jag kommer göra alla be svikna om jag INTE be rättar allt men jag kanske inte VILL det.

Nä. Du kan aldrig göra oss besvikna så det är inget du ska oroa dig för. Vi backar dig, det är inget som kommer att ändra sig :heart

Polisen vill veta vad som har hänt så de kommer inte att vara elaka eller anklagande. De är också vana vid sådant här så de förstår att du är nervös och att det är jobbigt för dig.

En annan tanke som slagit mig är att han är snäll nu kan ju faktiskt vara för att han är rädd för att åka dit för att han vet att det han gjort och det han gör är olagligt. Dvs han är snäll mot dig för att han tror att det kan gynna honom.

Lyssna också på vad @Lillgrådis säger, hon jobbar med sådant här även om hon inte är polis :)

Men han ÄR ju det eller kanske inte den ENDA men en av inte många alls som fattar iallafall OCH den som har MEST tid för att skriva medmig. Och ibland så kanske jag vill kunna skriva om saker som jag inte vill att mamma ska läsa och som jag inte ill prata om med henne eller pappa eller nån bup personal utan jag kanske VILL bara skriva med nån vanlig person. Och då ÄR det svårt ifall han både vill och har tid och allting och jag vet att han fattar saker.

Det här kanske låter lite hårt men jag tror faktiskt att anledningen till att han tar sig så mycket tid att skriva med dig är att han vill få ut något av det själv, inte för din skull.

Jag förstår att det kan vara svårt men det måste gå att hitta bättre alternativ än någon som ändå gjort såpass dåliga saker mot dig att ni har polisanmält honom. 💔

Finns det ingen här på Buke som du litar på och skulle kunna skriva privata meddelanden till, så att inte dina föräldrar kan se eller folk som skriver för jobbiga saker i din dagbokstråd? Du kan kanske göra en privat konversation med några så är det större chans att någon har tid just då att skriva med dig? Eller som du kanske kan skriva med i någon annan funktion utanför Buke ifall du behöver ha paus härifrån och inte se andra trådar.

Hej

Jag vill hoppa in lite kort här. Först och främst vill jag tacka alla er som stöttar Emma! Det betyder mycket, och även om hon just nu brottas med känslor och tankar som drar åt olika håll så vet jag att det gör mycket för Emma att veta att hon så att säga "har er bakom sig".

Som ni säkert vet brukar Emma ofta säga att om hon genom sina trådar kan hjälpa någon annan i en liknande situation, så "är det värt det". Därför vill jag följa samma linje, och vill skriva klart och tydligt om det är så att någon annan ung tjej eller kille som är eller har varit med om något liknande läser, att jag (Emmas mamma) är absolut inte arg på Emma för att hon har råkat ut för en "äckelgubbe". Jag vill säga att de allra, allra flesta mammor och pappor inte blir arga på sina barn för en sådan sak, och om någon skulle reagera med ilska är det förmodligen för att de egentligen blir rädda och oroliga för sitt barn. Jag vill också poängtera att minskad skärmtid/att vuxna vill "ha mer koll" vad man gör etc. inte är ett "straff", utan ett resultat av att man behöver skydda den unga från "äckelgubbar" som nästlat sig in och försöker lura den unga.

Jag vill också påminna om att ingen av oss kan veta vad polisen kan göra och inte, så det kan bli tokigt att "lova" vad de kommer säga, tycka eller göra. De måste först och främst titta på vad som är möjligt att bevisa, och tyvärr händer det ju ibland att utredningar läggs ned i brist på bevis. Det betyder självklart inte att det som hänt är "okej" eller att de inte tror på den som är/varit utsatt! Det är precis lika fel hur det än går med utredningen! Men jag tror att det kan vara bra om vi försöker att vara lite försiktiga med att gissa vad som kommer att hända framåt i rättsprocessen, och låter polisen sköta den biten. Jag tror att det blir tryggast och minst förvirande för Emma :heart

Jag har funderat på om det inte kan finnas någon typ av kontakt/stödperson man kan prata med i skrift? Det finns väl lite olika typer av organisationer man kan kontakta och chatta med/ringa men en mer fast person så som Emma verkar ha irl (om jag fattat rätt @EmmaFilippa / @MML ?)? Eller är hjälpen man kan få alltid mer/enbart en fysisk person på plats tillsammans med en när man behöver stöd?

Kloka fina @EmmaFilippa. Du vet att äckelgubben inte vill dig väl. Du vet att han inte är snäll på något sätt. Du vet. Det är monstret som pratar. Men du vet sanningen. ❤️‍🩹

Nä. Du kan aldrig göra oss besvikna så det är inget du ska oroa dig för. Vi backar dig, det är inget som kommer att ändra sig :heart

Polisen vill veta vad som har hänt så de kommer inte att vara elaka eller anklagande. De är också vana vid sådant här så de förstår att du är nervös och att det är jobbigt för dig.

En annan tanke som slagit mig är att han är snäll nu kan ju faktiskt vara för att han är rädd för att åka dit för att han vet att det han gjort och det han gör är olagligt. Dvs han är snäll mot dig för att han tror att det kan gynna honom.

Lyssna också på vad @Lillgrådis säger, hon jobbar med sådant här även om hon inte är polis :)
Men skulle det inte vara ganska så konstigt att jag har skrivit endel med han nu i några dagar alltså då verkar det ju inte som att han har varit så dum eller? Och jag vill bara inte verka helt sjuk i huvudet att först så anmälde vi han för att han gjorde dåliga saker sen blev jag typ vän med han igen. Alltså då verkar ju jag ganska så konstig.
Men ja jag tror iallafall inte att han vet att vi anmälde så tror inte att han bara är snäll för att han är rädd att åka dit.

Det här kanske låter lite hårt men jag tror faktiskt att anledningen till att han tar sig så mycket tid att skriva med dig är att han vill få ut något av det själv, inte för din skull.

Jag förstår att det kan vara svårt men det måste gå att hitta bättre alternativ än någon som ändå gjort såpass dåliga saker mot dig att ni har polisanmält honom. 💔

Finns det ingen här på Buke som du litar på och skulle kunna skriva privata meddelanden till, så att inte dina föräldrar kan se eller folk som skriver för jobbiga saker i din dagbokstråd? Du kan kanske göra en privat konversation med några så är det större chans att någon har tid just då att skriva med dig? Eller som du kanske kan skriva med i någon annan funktion utanför Buke ifall du behöver ha paus härifrån och inte se andra trådar.
Fast du kan ju inte heller VETA det. Är det så o möjligt att nån bara vill vara vän med mig eller? Är det samma med domandra som skriver med mig också då att dom bara vill få ut nånting till sigsjälv från det?

Kloka fina @EmmaFilippa. Du vet att äckelgubben inte vill dig väl. Du vet att han inte är snäll på något sätt. Du vet. Det är monstret som pratar. Men du vet sanningen. ❤️‍🩹
Nej det VET jag inte och ingen annan kan veta det heller.
Men kan säga en sak att jag fattar vad han menar iallafall för han skrev i går att han tycker om att skriva med mig för jag dömmer inte likamycket som domflesta andra vuxna gör. Utan att jag kan se för bi hans miss tag lika som han kan men domflesta vuxna vill inte ens det. Och det verkar som han har rätt om det iallafall och då kanske det inte är så konstigt att han fattar mig såbra också.

Men skulle det inte vara ganska så konstigt att jag har skrivit endel med han nu i några dagar alltså då verkar det ju inte som att han har varit så dum eller? Och jag vill bara inte verka helt sjuk i huvudet att först så anmälde vi han för att han gjorde dåliga saker sen blev jag typ vän med han igen. Alltså då verkar ju jag ganska så konstig.
Men ja jag tror iallafall inte att han vet att vi anmälde så tror inte att han bara är snäll för att han är rädd att åka dit.

Vi människor är komplicerade. Det är som sagt omöjligt att veta exakt varför någon annan gör som hen gör.

Men vi vuxna har en plikt och ett ansvar som är större än ett barns och en ungdoms. Att han gör sådana här saker mot dig är inte ok för hans ansvar är ett annat just eftersom han är vuxen. Han ska inte manipulera dig att skicka bilder osv för det ska ingen göra mot någon annan men i synnerhet inte någon vuxen gentemot ett barn/ungdom.

Nej det VET jag inte och ingen annan kan veta det heller.
Men kan säga en sak att jag fattar vad han menar iallafall för han skrev i går att han tycker om att skriva med mig för jag dömmer inte likamycket som domflesta andra vuxna gör. Utan att jag kan se för bi hans miss tag lika som han kan men domflesta vuxna vill inte ens det. Och det verkar som han har rätt om det iallafall och då kanske det inte är så konstigt att han fattar mig såbra också.
Om en (medelålders?) man ber en minderårig tjej om avklädda bilder, då kan man VETA att han inte är snäll. Han skriver och säger som han gör just för att få dig att känna som du gör, att han förstår och bryr sig om dig, för att grooma dig. Han vet att du behöver den bekräftelsen och han utnyttjar det.

Jämför med den här tråden, där vi är en hel bunt med vuxna som aldrig någonsin skulle be om några såna bilder, hota med att skicka nåt till dina föräldrar eller på annat sätt försöka få dig att göra saker du egentligen innerst inne inte vill göra. Vi bryr oss om dig ändå! Bara precis som du är.

Om en (medelålders?) man ber en minderårig tjej om avklädda bilder, då kan man VETA att han inte är snäll. Han skriver och säger som han gör just för att få dig att känna som du gör, att han förstår och bryr sig om dig, för att grooma dig. Han vet att du behöver den bekräftelsen och han utnyttjar det.

Jämför med den här tråden, där vi är en hel bunt med vuxna som aldrig någonsin skulle be om några såna bilder, hota med att skicka nåt till dina föräldrar eller på annat sätt försöka få dig att göra saker du egentligen innerst inne inte vill göra. Vi bryr oss om dig ändå! Bara precis som du är.
Jag vet inte hur gammal han är men han kanske inte alls är medel ålders.
Men ja okej då är det taskigt att skriva med mig och att lyssna på mig då. Och nej ni som skriver här kanske inte frågar om såna bilder men vi har inte skrivit om såna saker förut heller så ni kanske inte tänker på s*x av att skriva med mig så det är ju inte samma sak. Och det är också en skillnad för vill skriva NÄRSOMHELST för att jag be höver det då kanske det inte är såå himla konstigt att han vill då nånting extra heller. För det är ju inte som att jag ALLTID kan skriva med nån här så det är inte samma sak IGEN.

Men alla kan ju ändra sig. Och JAG tycker att det är taskigt om nån inte ens får en andra chans.
Fast han hade väl även den här gången inlett kontakten med att be om och skicka dåliga bilder? Dvs du VET att han varit en sådan person som utnyttjar minderåriga sexuellt i över ett års tid, och nu har han varit "snäll" i typ tre dagar.

Att ändra sig från total rövhatt till snäll person är ett arbete som tar LÅNG tid, så risken är jättestor att han bara låtsas.

Och jo, det är JÄTTEKONSTIGT att vilja skriva och göra sexsaker med väldigt unga tjejer som mår dåligt! Det är riktigt, riktigt sjukt av honom! Du är värd så otroligt mycket bättre :heart

Men ja okej då är det taskigt att skriva med mig och att lyssna på mig då. Och nej ni som skriver här kanske inte frågar om såna bilder men vi har inte skrivit om såna saker förut heller så ni kanske inte tänker på s*x av att skriva med mig så det är ju inte samma sak. Och det är också en skillnad för vill skriva NÄRSOMHELST för att jag be höver det då kanske det inte är såå himla konstigt att han vill då nånting extra heller. För det är ju inte som att jag ALLTID kan skriva med nån här så det är inte samma sak IGEN.
Jag förstår att man kan behöva skriva närsomhelst. Jag tycker också det är lättare att skriva känslor och att det gör stor skillnad om jag har någon vän att skriva till när jag mår dåligt :heart

Ingen av mina vänner ber om något extra ändå.

Du kan alltid skriva med nån här - på samma kanal som du skriver med honom om du inte vill använda en dagbokstråd.
Du får gärna skriva med mig varhelst du vill.

Fast han hade väl även den här gången inlett kontakten med att be om och skicka dåliga bilder? Dvs du VET att han varit en sådan person som utnyttjar minderåriga sexuellt i över ett års tid, och nu har han varit "snäll" i typ tre dagar.

Att ändra sig från total rövhatt till snäll person är ett arbete som tar LÅNG tid, så risken är jättestor att han bara låtsas.

Och jo, det är JÄTTEKONSTIGT att vilja skriva och göra sexsaker med väldigt unga tjejer som mår dåligt! Det är riktigt, riktigt sjukt av honom! Du är värd så otroligt mycket bättre :heart
Nej det VET jag inte för jag vet inte om han har skrivit med några andra och hur gamla dom är och vad dom har pratat om.
Och somsagt så efter att jag förklarade att jag är på bup så frågade han inte om några såna bilder eller nånting sånt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 986
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama