Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️

Jag vet att det inte spelar nån roll hur fucking JAG känner eller tycker. Jag VET att ingen skulle be MIG om ursäkt för nånting. Jag VET att jag inte är värld ett fucking skit och att det är HELT OKEJ att vara taskig mot mig. Även medflit.
INGEN stog upp för mig i flera fucking ÅR som jag var mobbad ingen undrade hur JAG kände.
ALLTID om jag blev utan för så för svarade alltid vuxna det att Nej men dom bara råkade nog iggnorera dig det var säkert inte meningen att göra dig ledsen. IGEN för att JAG räknas inte.
Pappas föredetta kompis sket i hur JAG kände och han brydde sig inte ett skit hur jag mådde.
Han som var min fejk vän tyckte att det var HELT okej att spela snäll för att luras och bara för minska mig.
Iprincip ALLA på det gamla hvb iggnorerade att jag blev be handlad som skit av en person.
Äckel gubben som gjorde saker förra sommaren sket i att jag UPPEN BART mådde skit dåligt bara HAN fick känna sig bra och makt full.
Ärligt denenda som är dum i huvudet är JAG om jag påriktigt tror eller hoppas att jag skulle få ett annat be mötande som att JAG skulle vara viktig som att JAG skulle räknas som att hur JAG känner skulle be tyda nåt eller vara värt nåt. Det kommer ALDRIG hända.

Jag vet att det inte spelar nån roll hur fucking JAG känner eller tycker. Jag VET att ingen skulle be MIG om ursäkt för nånting. Jag VET att jag inte är värld ett fucking skit och att det är HELT OKEJ att vara taskig mot mig. Även medflit.
INGEN stog upp för mig i flera fucking ÅR som jag var mobbad ingen undrade hur JAG kände.
ALLTID om jag blev utan för så för svarade alltid vuxna det att Nej men dom bara råkade nog iggnorera dig det var säkert inte meningen att göra dig ledsen. IGEN för att JAG räknas inte.
Pappas föredetta kompis sket i hur JAG kände och han brydde sig inte ett skit hur jag mådde.
Han som var min fejk vän tyckte att det var HELT okej att spela snäll för att luras och bara för minska mig.
Iprincip ALLA på det gamla hvb iggnorerade att jag blev be handlad som skit av en person.
Äckel gubben som gjorde saker förra sommaren sket i att jag UPPEN BART mådde skit dåligt bara HAN fick känna sig bra och makt full.
Ärligt denenda som är dum i huvudet är JAG om jag påriktigt tror eller hoppas att jag skulle få ett annat be mötande som att JAG skulle vara viktig som att JAG skulle räknas som att hur JAG känner skulle be tyda nåt eller vara värt nåt. Det kommer ALDRIG hända.
Du är värdefull och det är INTE okej att vara elak mot dig. Hur en del personer betett sig mot dig är helt fruktansvärt fel!

Dina tankar och ditt perspektiv är värdefulla och viktiga! Jag lär mig mycket av dig, även om jag inte alltid håller med om allt. Om du känt dig förminskad när jag sagt emot dig så vill jag be om ursäkt. :heart

Du är värdefull och det är INTE okej att vara elak mot dig. Hur en del personer betett sig mot dig är helt fruktansvärt fel!

Dina tankar och ditt perspektiv är värdefulla och viktiga! Jag lär mig mycket av dig, även om jag inte alltid håller med om allt. Om du känt dig förminskad när jag sagt emot dig så vill jag be om ursäkt. :heart
Det verkar ju iallafall vara okej för domflesta. Och mina tankar och mitt pers pektiv verkar iprincip aldrig vara viktigt eller värde fullt för nån. Och vad lär du dig av mig? För jag tror iallafall inte att nån kan lära sig nåt från mig.

Fast det GÖR jag ju inte utan oftast och för domflesta så räknas jag INTE.
Så är det ju för i princip alla, få personer är viktig och räknas för den stora massan.

Jag, mina åsikter, tankar och känslor är ex.vis viktig och räknas för min familj och mina vänner. Om jag försvann från jordens yta i denna sekund, så är det ju bara dom som påverkas av det.

För folk här inne och på diverse andra sociala media, ytliga kontakter etc så är det ju rätt oväsentligt om jag existerar eller inte.

Så är det ju för i princip alla, få personer är viktig och räknas för den stora massan.

Jag, mina åsikter, tankar och känslor är ex.vis viktig och räknas för min familj och mina vänner. Om jag försvann från jordens yta i denna sekund, så är det ju bara dom som påverkas av det.

För folk här inne och på diverse andra sociala media, ytliga kontakter etc så är det ju rätt oväsentligt om jag existerar eller inte.
Nej tror du att jag är så dum så jag tror det eller?
Men detdär tillexempel är ett ganska så tydligt exempel att du bara går in i min dagboks tråd och skriver ett svar för att på peka att domflesta skiter i om jag exi sterar eller inte.

Det verkar ju iallafall vara okej för domflesta. Och mina tankar och mitt pers pektiv verkar iprincip aldrig vara viktigt eller värde fullt för nån. Och vad lär du dig av mig? För jag tror iallafall inte att nån kan lära sig nåt från mig.
Fast här finns ju en hel drös av människor som verkligen är intresserade av dina tankar och ditt livs perspektiv. Vi vill att du ska få lugn i själen och må bra. Med dina kloka och välskrivna inlägg hjälper du oss alla att förstå. Du lär oss hur du tänker, hur det känns och du öppnar våra sinnen.
Tack för att du lär oss!

Fast här finns ju en hel drös av människor som verkligen är intresserade av dina tankar och ditt livs perspektiv. Vi vill att du ska få lugn isjälen och må bra. Med dina kloka och välskrivna inlägg hjälper du oss alla att förstå. Du lär oss hur du tänker, hur det känns och du öppnar våra sinnen.
Tack för att du lär oss!
Ja jag får skriva om migsjälv som andra kan läsa som å sikter. Men om det är nåt hur jag TYCKER eller om nåtqnnat så är allt jag gör FEL. Så jag bara borde skriva dagboks inlägg för att ANDRA ska lära sig nåt då. Så inte för MIN skull iallafall.

Ja jag får skriva om migsjälv som andra kan läsa som å sikter. Men om det är nåt hur jag TYCKER eller om nåtqnnat så är allt jag gör FEL. Så jag bara borde skriva dagboks inlägg för att ANDRA ska lära sig nåt då. Så inte för MIN skull iallafall.
...fast man kan inte tycka fel. Lite samma som att man inte kan känna fel. Det finns inget fel i de två.

Fast uppen bart så kan man ju det efter som ath andra säger att man är FÖR över känslig och lätt stött och sånt och säger mot om det man känner och tycker som att man känner och tycker FEL.
De som säger så förstår inte bättre. De som säger så är sådana som inte känner så mycket som du ( och jag och flera andra). Det är jobbigt att vara känslig- riktigt jobbigt ibland, men nu som riktigt vuxen (nu 55) är jag glad över att känna. Jag har fått hjälp av terapi så att jag har det lite lättare, men jag känner massor. ...men jag är mycket hellre en känslig, kännande och inkännande person än en som bara rycker på axlarna åt det mesta. Jag vill inte vara sån. Att känna är en rikedom, trots allt ❤️

De som säger så förstår inte bättre. De som säger så är sådana som inte känner så mycket som du ( och jag och flera andra). Det är jobbigt att vara känslig- riktigt jobbigt ibland, men nu som riktigt vuxen (nu 55) är jag glad över att känna. Jag har fått hjälp av terapi så att jag har det lite lättare, men jag känner massor. ...men jag är mycket hellre en känslig, kännande och inkännande person än en som bara rycker på axlarna åt det mesta. Jag vill inte vara sån. Att känna är en rikedom, trots allt ❤️
Alltså du kanske har rätt att dom inte förstår bättre. Och jag skulle inte heller vilja vara en som inte bryr sig om saker och hur den är och så. Men jag ORKAR INTE känna mycket heller.

Alltså du kanske har rätt att dom inte förstår bättre. Och jag skulle inte heller vilja vara en som inte bryr sig om saker och hur den är och så. Men jag ORKAR INTE känna mycket heller.
Det ÄR jobbigt att känna mycket, men hellre det, som sagt, än att bara rycka på axlarna åt allting.

Det ÄR jobbigt att känna mycket, men hellre det, som sagt, än att bara rycka på axlarna åt allting.
Hellre inget av det. Om man är FÖR känslig enligt domflesta och att man inte står ut så kanske man bara inte är menad att finnas ellerhur? Och det är ändå nästan ingen som bryr sig om man finns då borde vad JAG vill om MITT liv räknas men det gör det inte ens då.

Hellre inget av det. Om man är FÖR känslig enligt domflesta och att man inte står ut så kanske man bara inte är menad att finnas ellerhur? Och det är ändå nästan ingen som bryr sig om man finns då borde vad JAG vill om MITT liv räknas men det gör det inte ens då.
Man kan inte vara för känslig! Finns inget sånt!
...och alla som finns är det meningen att ska finnas.

Man kan inte vara för känslig! Finns inget sånt!
...och alla som finns är det meningen att ska finnas.
Men många tycker att man kan vara det iallafall. Och o avsett så får jag skit för det.
Och jag tycker iallafall att allt helatiden bara be visar mera att jag INTE är menad att finnas. Och att jag ALDRIG kommer duga jag kommer ALDRIG passa in. Och jag VILL INTE leva ett sånt liv.

Men många tycker att man kan vara det iallafall. Och o avsett så får jag skit för det.
Och jag tycker iallafall att allt helatiden bara be visar mera att jag INTE är menad att finnas. Och att jag ALDRIG kommer duga jag kommer ALDRIG passa in. Och jag VILL INTE leva ett sånt liv.
Jag har en vän som jag aldrig trodde skulle klara sig. Hon hade med sig liknande upplevelser som du. Övergrepp av en närstående, en arme av diagnoser, traumatisk upplevelser, ptsd osv. Hon var äldre än du när det kulminerade och hon försökte ta sitt liv, blev inlagd jättelänge, blev utskriven mådde skit, åt mer medicin, fick fler diagnoser, mådde fortfarande dåligt så pågick det länge. Men tillslut på något sätt tog hon sig ur det där, mådde bättre och bättre, hon hittade sin plats och sina människor och har ett liv i dag. Gör saker som hon gillar, umgås med personer som är bra och som hon trivs med. Hon klarade sig.

Jag förstår att det är förjävligt för dig just nu, men det finns en framtid där det inte är så här.

...som jag skrev tidigare så förstår de inte bättre - de som tycker att du och jag är för känsliga. Vi kan inte göra annat än att försöka få dem att förstå att våra känslor är riktiga och finns och det är inte deras sak att bestämma hur och hur mycket vi känner. Det är våra känslor som avgör hur vi reagerar och inte hur de tycker. Känner vi att någon är stygg eller elak så då är den stygg eller elak PÅ RIKTIGT i våra sinnen. Det finns liksom intenting att "tycka" här utan det är vår sanning och deras sanning, och de skiljer sig åt, men båda är precis lika sanna. Tänk på det!❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 795
Senast: Rosett
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 216
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 064
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka