Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️

Hej. Emma har önskat att jag skulle framföra en hälsning till er, och det gör jag naturligtvis gärna :heart

Emma har det som ni vet väldigt, väldigt tufft just nu. Ett sätt för henne att försöka hantera/stå ut i ångesten är att lyssna på musik, och en artist som Emma tycker mycket om är Molly Sandén. I dag när jag var hos Emma lyssnade vi på låten "Sand", och Emma tyckte att den beskrev hennes känslor väldigt väl. Hon tycker att speciellt de här texterna passar in på hur hon känner med Bukefalos och relationerna med er här, och ambivalensen hon känner kring att hon både vill skriva med sina "bukevänner" och att det ibland blir "för mycket".

Hon la ner en hel del arbete på att skriva de delar av texten som hon tycker förklarar hur hon känner, för hon vill försöka förmedla det till er. Att skriva för hand är fortfarande både svårt och utmanande för Emma, och hon ville att jag skulle be om ursäkt för hennes "dåliga" handstil. Jag tycker inte att hon har något att skämmas för alls, tvärt om tycker jag att hon är fantastisk som kämpar på trots att just sådan finmotorik är svårt för henne (efter hjärnskadan hon fick i höstas).

Jag lägger in en länk också, om ni vill lyssna på låten:
Alltså mitt i allt vill jag bara säga att Emma har en fin handstil!
(Finare än min :idea: )

Hej. Emma har önskat att jag skulle framföra en hälsning till er, och det gör jag naturligtvis gärna :heart

Emma har det som ni vet väldigt, väldigt tufft just nu. Ett sätt för henne att försöka hantera/stå ut i ångesten är att lyssna på musik, och en artist som Emma tycker mycket om är Molly Sandén. I dag när jag var hos Emma lyssnade vi på låten "Sand", och Emma tyckte att den beskrev hennes känslor väldigt väl. Hon tycker att speciellt de här texterna passar in på hur hon känner med Bukefalos och relationerna med er här, och ambivalensen hon känner kring att hon både vill skriva med sina "bukevänner" och att det ibland blir "för mycket".

Hon la ner en hel del arbete på att skriva de delar av texten som hon tycker förklarar hur hon känner, för hon vill försöka förmedla det till er. Att skriva för hand är fortfarande både svårt och utmanande för Emma, och hon ville att jag skulle be om ursäkt för hennes "dåliga" handstil. Jag tycker inte att hon har något att skämmas för alls, tvärt om tycker jag att hon är fantastisk som kämpar på trots att just sådan finmotorik är svårt för henne (efter hjärnskadan hon fick i höstas).

Oj vad träffande!

Jag önskar att man kunde skriva något som verkligen gör skillnad för dig @EmmaFilippa men det mesta känns som tomma ord med tanke på hur du mår. Jag tänker ofta på dig och hur du mår och hur det kan vara så svårt att bota psykiska sjukdomar eller problem (som anorexia eller depression) med tanke på hur hemskt det är för de drabbade. Borde man inte kunna få fram mediciner som fungerar bättre??

Handstilen är det då inget fel på alls!

...och vilken vacker (eller vad man nu ska kalla det) reflexion på en fin låt. ❤️

Tack både till dig MML för att du postade hälsningen och till dig @EmmaFilippa för hälsningen..Du har en väldigt fin handstil tycker jag, skriver finare än vad jag gör. Min är bedrövlig. Tänker på dig och sänder mina varmaste tankar till dig. Blir alltid imponerad över hur duktig du är på att uttrycka dina känslor, väldigt fin reflektion på en väldigt fin låt ❤️ Du är värdefull ❤️

@EmmaFilippa jag tror inte jag skrivit tidigare, men har följt de flesta av dina trådar. Önskar verkligen så innerligt att du någon gång ska få det lättare. Att du någon gång ska kunna må bra. Jag tänker på dig, ofta.

Och tack @MML för din uppdatering.

Emma, Emma, finaste @EmmaFilippa.
Du finns i mina tankar, ska du veta. Oftare än någon annan som jag aldrig träffat, men känner lite, lite ändå genom det här forumet.

Det är en väldigt fin låt och din handstil är också fin. :heart

Det där är en fantastisk låt. Dina ord med din fina handstil gör den verkligen till din.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 988
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V