Patella upphängning!?

A

Athina

Hej, jag är spekullant på en häst (föl) som har patella upphängning på ena bakbenet. Enligt ägaren säger hennes veterinär att det kommer växa bort.. Stämmer det?
Är det någon idé att köpa en sådan häst överhuvudtaget för att chansa?

Kommer antagligen inte att köpa henne, det skulle vara om hon gick ner i pris ganska drastiskt... men iaf.

Sv: Patella upphängning!?

Har sett den annonsen oxå. Som det står att vet sagt att det kommer att växa bort stämmer ganske bra, kan dock ta många år innan det är helt borta. Vet ju inte hur mycket upphakning hon har nu. har en 5 åring som har upphakning i bland bara och vad jag vet så har hon inte haft upphakning när hon var liten.

Sv: Patella upphängning!?

Det växer ofta bort på unghästar/föl men det går även operera, vi gjorde det med våran travare och han vann lopp efter det...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, Vår häst har brutit tornutskotten i manken. Det är 5 st tornutskott som är brutna och då det inte fanns några sår och...
Svar
5
· Visningar
1 674
Senast: Allis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama