Patella upphakning

T

timmona

Var hos vetrinären med vår hingst i förra veckan och fick då veta att han har en patella upphakning på ena benet. Han har aldrig haft det innan och är både vetrinärsbesiktad och expertröntgad för någon månad sedan utan anmärkning. Kan man få upphakningar över en natt! Hingsten han är 14 år gammal. Snälla svara fort.

Sv: Patella upphakning

Hästar kan drabbas av patellaupphakning om de exempelvis hamnar i boxvila och snabbt tappar muskler.

Kan det försvinna igen om hästen tränas upp igen. Han har haft boxvila i ungefär 3 veckor.

Har han aldrig haft problem med det tidigare och han nu tydligen står på boxvila så kommer det nog att försvinna efter återuppbyggnad.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 419
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
2
Svar
38
· Visningar
702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka