Passier optimum

J

jjeg

Är det någon som har denna sadel och har samma problem som jag ;)
Har hemma en sådan och den verkar ligga bra MEN jag kan inte sitta ner i den pga att mina knän/ben åker över knästöden:confused: :confused: Har aldrig haft såna problem och man kan ju undra varför med denna...

Sv: Passier optimum

Inte optimum, men en grand gilbert. Köpte den för att den passade hästen, men jag kunde inte sitta i den, defenitivt inte sitta ner i trav. Mina ben och stöden fram gick inte ihop

Förmodligen behöver du mer framskurna kåpor eller så ska stöden sitta högre upp... Har du någon bild på där du sitter i den?

pratade med sadelmakaren , hon tror fel vinkel...
Har dessvärre ingen bild ...ingen som kan fota ;) Sadelmakaren kan flytta upp , göra större(högre), byta vinkel och smalare (mer bananformade alltså ).mm mm...

efter att ha pratat med sadelmakaren så har jag bestämt att inte köpa denne...den var så pass mycket för vid ...letar något mindre med rundbossa och större stöd..
någon som vet några liknande sadlar .....om jag inte hittar rätt Passier...detta är nämligen en bland 2 som legat still på hästen...den andra är en Fb men jag behöver mer stöd och lite djupare säte...

Jeremy Rudge har samma passform som FB (de enda två min gamla häst kunde ha). Har bra stöd.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 705
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka