Passfråga - Snabb hjälp!

nexxa

Trådstartare
Hejsan, för ett par veckor sedan närmre en månad bestämt köpte jag en hingst korsning travare/nordsvensk/arab. Jag fick då ett 'passpapper' och de som sålde hästen säger att detta enbart behövdes då han är korsning och registrerad i Avsh , heter det så? Men nu börjar jag tvivla på detta. Så snälla hjälp mig reda ut detta!

Sv: Passfråga - Snabb hjälp!

jag kan tänka mig att han är registrerad i asrp? Är i alla fall min häst, även om han inte är ponny.
Alla hästar ska ha pass, och vad det är för papper du har vet jag inte. Men passet ser ut som en liten bok i plast. kanske är det bara för dig att skicka in papprerna till din avelsförening för att sedan få passet(bra att kontakta dem och fråga för säkerhets skull)?!
Min häst är korsning, men behövde ändå ett nytt pass istället för det gamla tyska han hade.
Hoppas att det löser sig!

i och med att det är en korsning så ska den chippas och id-kollas för att sedan skicka in papprena till svenska hästavelsförbundet. hästen blir då registrerad som korsning.

alla hästar ska ha ett pass så det pappret du fick med var nog någon billig lösning för att slippa undan eller skjuta över problemet på någon annan!

Ajdå! Anade detta. Dock är han chipmärkt och idkontrollerad. Men då ringer jag asrp? och frågar dem borde vara så enkelt som att skicka in papperna då!

tack för svaren!

Ja, det är lättast att ringa och kolla!
Nu när alla skriver om asvh blir jag osäker på om jag reggat min häst rätt. Han var en tysk ridponny, men är en häst (154cm), därför frågade asvh och de hänvisade till asrp. Men nu börjar jag bli fundersam, tänk om alla tror att det är en ponny jag kommer på tävlingar med :angel:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 739
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 715
Senast: EmmaBovary
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 562
Senast: akleja
·
B
Ekonomi & Juridik hej! nu behöver jag lite hjälp här, köpte en häst förr förra hösten av en galopptränare, hästen var en 2årig hingst och jättetrevlig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 323
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar