H

Harekur fra Haukagili

Hejsan, jag har en häst som jag har börjat träna lite pass på och som har en väldigt fin sådan, men som gärna trampar sig precis vid hoven och karleden, och då red jag med g boots.

Jag skulle vilja veta av er som har mer erfarenhet av pass och vad man ska använda för utrustning! Skulle vara jätte snällt!:o

Ska man linda benen långt ner, ska man ha klockor eller vad har du???

Tacksam för svar hihi tack tack kramis från Erica :)

Sv: Passen

Jag använder lätta skyddsboots (klockor) när jag lägger pass. Använd för guds skull inte lindor, kan hända otäcka olyckor om dem går upp mitt när du rider pass.

Men kan du inte ha scalpers istället för boots då?

Jag tror annars oviktade klockor är bättre än g-boots i passen om
hästen slår sig. Helst inte lindor iaf.

Jag använder också vanliga oviktade skyddsboots (klockor) vid passläggningar. På tävling har jag använt viktboots någon gång.

Ási slog sig i början av passträningen, hade G-boots.
Jag lindade in "hoven" (kronrand, ballar, o.s.v.) i såna där självhäftande lindor, som man brukar ha och göra bandage med.
Jag suger på att förklara men det hjälpte iaf :p

Ási slog sig i början av passträningen, hade G-boots.
Jag lindade in "hoven" (kronrand, ballar, o.s.v.) i såna där självhäftande lindor, som man brukar ha och göra bandage med.
Jag suger på att förklara men det hjälpte iaf :p

Ja det tror jag är en lösning som kan funka om man inte vill använda scalpers.
Iom att de är 'klistriga' så är det inte lika stor risk att de åker upp som vanliga lindor. Annars är ju scalpers väldigt billiga, kostar väl knappt en hundring för ett par.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 534
Senast: Ceta
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat