Passande hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Muminros
  • Startdatum Startdatum
M

Muminros

Hade tänkt betäcka mitt sto i vår men en relativt liten hingst. Mitt sto är lite över 150 cm, blandning mellan fullblod, danskt varmblod och arab. Pigg och glad. Lugn av sig men inte lat. Har inte så bra steg och hoppar okej. Tror jag skulle behöva en hingst med bra steg och duktig hoppare. En arabhingst eller nåt annat? Hennes mormor var en jätteduktig hoppare.
Skulle vilja ha lite förslag på hingst? Bör kunna inseminera.
/ :smirk:

Har du kollat in Artist 765?

Han är bara 161 cm, har vunnit SM i hoppning och fick 8777 på gångarter som 5-åring!

Sv: Passande hingst?

Jag tycer att du skall ta en arab. Varför inte Firitzio s.a. han är bara 149cm

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Roheryn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·
Avel Klurar lite Vill ha en FT-avkomma, har ett sto med toppstam inom hopp, men hon är väldigt liten. Vill ha en hingst som ger stort, om det...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka