Mish

Trådstartare
Har köpt en häst imp.danmark som har dankst pass måste jag fixa ett svenskt pass för attdet ska vara godkänt och för att jag ska få rgistera en häst licens här?:confused:

Sv: Pass

Ja, hästen måste ha ett svenskt regstreringsnummer (och såklart då öven pass).
Fick skicka in min danska hästs resistreringspapper och fick ett svenskt pass som endast är giltigt tillsammans med hans oroginalhandlingar från Danmark.

det beror på hur passet ser ut, hör med avelsföreningen.
Det är vissa saker som måste finnas med, finns de behöver du inte byta.

Ja, hästen måste ha ett svenskt regstreringsnummer (och såklart då öven pass).
Fick skicka in min danska hästs resistreringspapper och fick ett svenskt pass som endast är giltigt tillsammans med hans oroginalhandlingar från Danmark.

nej det måste den inte, mina irländare har hafts sina irländska pass eftersom de är godkända även i sverige.

okej ska ringa och höra. för hans pass är ju ganska nytt då han kom från danmark för 1 månad sen och är 3 år gammal.

Är det ett eu-anpassat pass utfärdar inte asvh nya pass, då hästen inte är reggad i asvh. Det svaret fick jag när jag mailade och frågade efter ett nytt pass.

Passte ser nästan ut som ett svenskt, men ska ringa dom nästa vecka och höra efter och se om jag behöver fixa något extra

är det en stor häst (ingen ponny) så behöver du inte byta komplettera eller skaffa nytt pass om det är ett sk EU-pass vilket dom danska är.

har flera hästar med danskt pass och svensk licens

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka