• Avel
  • Trådstartare Trådstartare frolic
  • Startdatum Startdatum
F

frolic

Har ett 6-årigt sto, u. ett russ men med okänd pappa. Pappan okänd. Eventuellt kan det varit en då 2-årig halvblodshingst som nu är död.
Enligt någon så är det bättre att säga att hon har helt okänd härstamning än känd mamma? Billigare??
Var registreras hon? Russ?
Någon som vet hur jag billigast och enklast ska gå till väga? :confused:

Billigt blir det nog inte, eftersom okända korsningar brukar vara dyrare att registrera och få pass på. Russ lär din häst aldrig kunna reggas som i alla fall!

Hur hög är pållen? Är hon över ponnymåttet så reggas hon i ASVH, som korsning, är hon inom ponnymåttet så reggas hon i ASRP, som korsning. Utgå från mankhöjden och kontakta respektive förening! De hjälper dig med att gå vidare och med vad det kostar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 655
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka