Pass och andra värdepapper till fodervärden?

P

Phlipp

Jag ska inom kort lämna ut min häst på foder, och undrar vilka papper man brukar skicka med hästen till fodervärden? Pass, licens och försäkringshandlingar? Ägarbeviset stannar ju hos mig, men resten?
Tycker det känns lite olustigt att lämna ifrån mig viktiga papper som rör min häst, men vissa av dessa kommer ju fodervärden att behöva då det är tänkt att hon ska tävla osv.

Hur har ni gjort?

Sv: Pass och andra värdepapper till fodervärden?

Passet ska alltid medfölja hästen.
Du kommer ju som sagt ha ägarbeviset kvar..

Var noga med att skriva i kontraktet vilka papper som finns med.
Det kan även vara bra att skriva vilket skick papprena är i (exv om de är trasiga) och att fodervärden får stå för kostnaden om något av det går sönder eller tappas bort.

Senast ändrad:

Pass och licenser i orginal måste fodervärden ha. Försäkringspappren kan du ju ta en kopia på och skicka med. Men som föregående skrev, ta upp i kontraktet vilka papper som du skickar med.

MVH Russin8

Jag har haft 2 pållar på foder, i båda fallen följde allt utom ägarbeviset med :)

Passet ska alltid följa med hästen. Själv behöll jag försäkringspapprena, men har såklart meddelat fodervärden vilken försäkring det är, nummret samt beloppen (utifall att hon inte får tag på mig vid en akut skada/sjukdom).

Licenser beror väl på om hästen ska tävlas?

Jag skrev dock inte upp något om vilka papper som följde med, fanns inte det att välja på LD's fodervärdsavtal:confused: Men men, försvinner det så försvinner det...

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 286
Senast: Vicks
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 406
Senast: valpköpare
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka