Pass för 08:orna

misen

Trådstartare
Brukar inte passen ta ganska lång tid att få hem från asvh????

Vi fick vårat i dag. min kille föddes den 2 maj å vi fixade papper till passet å sånt den 29 augusti på fölbedömningen, å vi har redan fått det :laugh: Men min kompis väntar fortfarande på sitt å hennes häst e 1½ nu. så hon har väntat 1 år. Hon har ringt å kollat å dom säger att de e på väg men måste skickas hit å dit innan hon kan få de.

Sv: Pass för 08:orna

Va bra att det gick fort för dig =)

För mig strular det bara, det har visat sig en massa och jag är lite missnöjd men mitt fel med. Skulle varit duktigare med att ha kollat allt förut. Trodde jag kollat upp allt med ack så fel :(

Jag fick min 08:as pass i förra veckan! Hon är född i mars, uppfödaren skickade in pappren i augusti, jag är jätteförvånad över att det gick så fort!

Min är född i April, skickade in pass och DNA analys den 3 september och har inte fått nåt av det, så jag sitter och väntar på att få DNA analysen så jag kan komplettera den till SH.

//Diana

Jag skickade in mina papper efter fölmönstringen i september och fick mitt pass igår. Jättekul men jobbigt med en sån räkning till jul...:)

Skickade in mina papper för lite mer än en månad sedan och de har inte kommit. Däremot är det betalt, vilket känns skönt :laugh:
Fast sedan kommer väl räkningen från SLU, antar jag. DNA-kitet är iaf betalt. Men vilken röra att hålla koll på allting som ska fixas för passet och registrering.
Det ska bli skönt när det väl kommit och allt är klart.
Någon som vet hur lång tid det brukar ta för ARAB?

Skickade in mina papper för lite mer än en månad sedan och de har inte kommit. Däremot är det betalt, vilket känns skönt :laugh:
Fast sedan kommer väl räkningen från SLU, antar jag. DNA-kitet är iaf betalt. Men vilken röra att hålla koll på allting som ska fixas för passet och registrering.
Det ska bli skönt när det väl kommit och allt är klart.
Någon som vet hur lång tid det brukar ta för ARAB?

05 när vi fick vårat första föl som blev reggad arab korsning lämnade vi in papper mm i oktober och vi fick papperna på våren närmare sommaren därefter har jag för mej så dom va slöa med att lämna ut grejorna. Vi var 2 som lämnade in samtidigt å ändå fick jag mitt 2 mån innna min kompis från samma stall

bara nyfiken, ska snart dna-typa, chippa och signalimentbeskriva mitt stoföl f 31 maj -08, vad kommer detta kalas inkl pass kosta? visst är det så att man måste ha alla papper inskickade innan 31/12 samma år för att slippa en högre avgift? Man behöver väl inte ha fått passet?

KL.

Nu har jag beställt DNA-set till Sakura men även till hingsten. Ska ringa hingstägaren imorgon och disk hur vi ska göra där. Dom sa att han var DNA-typad osv men dom jag beställt kiten av hittar ingenting på honom.

Men nu är det på G iaf. Skönt det =)

KL.

Nu har jag beställt DNA-set till Sakura men även till hingsten. Ska ringa hingstägaren imorgon och disk hur vi ska göra där. Dom sa att han var DNA-typad osv men dom jag beställt kiten av hittar ingenting på honom.

Men nu är det på G iaf. Skönt det =)

Kan uppdatera att jag fick hem de papper jag behövde och knabbe de dom behövde så nu behöver jag inte dessa DNA-set längre för ingen behövs DNA-typas.

Ska ta ut id-kontrollant vid min löning, äntligen är det på G :bump:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 982
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 661
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 421
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 485
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18