Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil Usch, mensvärk är hemskt! Det funkar inte med promenad/värme eller andra sånna där klassiska lösningar?
Tack för sympatin! Ännu så länge har jag endast testat: värme :up:, daim :down: samt gnäll. Promenad har jag inte orkar masa mig ut på än och kommer nog inte komma i väg heller. Ligger nedbäddad och äter Refresh :up:

Tack för sympatin! Ännu så länge har jag endast testat: värme :up:, daim :down: samt gnäll. Promenad har jag inte orkar masa mig ut på än och kommer nog inte komma i väg heller. Ligger nedbäddad och äter Refresh :up:
Massor med sympati härifrån, det kanske ger mig god karma inför min kommande vecka av värk? ;)
Gnäll brukar vara bra, då fokuserar man mer på munnen än magen för en stund. Äh, du får testa promenad en annan gång, vissa dagar tar det bara emot för mycket för att man ska komma ut och då blir det ändå inget bra.

Massor med sympati härifrån, det kanske ger mig god karma inför min kommande vecka av värk? ;)
Garanterat!

Faktum är att jag ibland tycker om att ha mensvärk. Får ju liksom förlora mig i självömkan då, blir (extra) ompysslad och har för ovanlighetens skull aptit för att äta glass och godis och choklad. Men just idag gör det bara ont och är tråkigt.

Garanterat!

Faktum är att jag ibland tycker om att ha mensvärk. Får ju liksom förlora mig i självömkan då, blir (extra) ompysslad och har för ovanlighetens skull aptit för att äta glass och godis och choklad. Men just idag gör det bara ont och är tråkigt.
Haha du är nog den första jag hört som säger så! Alltså jag kan förstå feber, för då fattar man inte riktigt själv hur dåligt man mår - men mensvärk? Det gör ju löjligt asont, inget man vill utsätta sig för.

Haha du är nog den första jag hört som säger så! Alltså jag kan förstå feber, för då fattar man inte riktigt själv hur dåligt man mår - men mensvärk? Det gör ju löjligt asont, inget man vill utsätta sig för.

Man tror att man vill ha feber men så står man där och blir alldeles yr av bara att sitta upp i sängen och känner sig alldeles ynklig :meh::p

Men jag kan förstå din poäng faktiskt @niphredil , ibland känner jag mig så kass i ren allmänhet av mensen att jag vill få mensvärk så jag får en anledning till att bara stanna i soffan hela dagen :grin:

@cili Jag har idag sovit, umgåtts lite med Jonathan, ridit ut på en av ponnyerna, hämtat dottern, suttit på altanen och läst samt lagat och ätit kvällsmat. Ska nu dammsuga innan det blir en dusch och soffslappande :)

1001984_10152741894741102_999861928731371342_n.jpg

@niphredil Har du provat alvedon?
Nej, brukar undvika det faktiskt, om det inte är riktigt riktigt illa.

Nej, usch, hatar att ha feber - då är man ju sjuk. Men mensvärk känns hälsosamt på nåt vis, liksom som ett kvitto på att kroppen funkar. Ett smärtsamt kvitto, men ändå :D

KRAM!!

Men jag kan förstå din poäng faktiskt @niphredil , ibland känner jag mig så kass i ren allmänhet av mensen att jag vill få mensvärk så jag får en anledning till att bara stanna i soffan hela dagen :grin:
Precis så!

Är dock glad för två saker:

1. Vi ska äta ris och lax ikväll hurra!

2. Jag har fått pengar till flygbiljetter till Australien! Hurra! Hälsa på älskade systern och älskade barnen och festa i Melbourne och prata i mängder och gå på promenader och titta på fotboll och äta hamburgare och bara njuta i tre hela månader!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 856
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 871
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 109
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut