Parkering Stockholm centralstation

cambodia

Trådstartare
Om man behöver parkera bilen i närheten av Stockholm central, hur bär man sig åt? Vad finns? Vart? Hur gör man? :nailbiting: Helst inte parkeringshus (ja, jag vet...) och inte jättedyrt. Men allt funkar.

Det handlar om nästa fredag och vi åker från Eskilstuna, ska vara där några timmar men vet inte riktigt vilka tider än.

Jag hade parkerat längs avkroken Kungsholms Strand, och se'n promenerat en 800-1000m till Centralstationen längs promenadstråk vid Klara Sjö.
Aldrig fullt när jag kommit dit, förmodligen beroende på att det är en enda lång återvändsgränd. Det är också jättelätt att ta sig till den parkeringen söderifrån på Essingeleden, trafikplats 161 Hornsberg.

Jag hade parkerat längs avkroken Kungsholms Strand, och se'n promenerat en 800-1000m till Centralstationen längs promenadstråk vid Klara Sjö.
Aldrig fullt när jag kommit dit, förmodligen beroende på att det är en enda lång återvändsgränd. Det är också jättelätt att ta sig till den parkeringen söderifrån på Essingeleden, trafikplats 161 Hornsberg.
Bra tips :up:

I forntiden när jag jobbade på Warfvinges väg tog jag ibland bilen och det var inga bekymmer att hitta parkering i krokarna. Ställde mig där i många år efteråt. T-bana sen.

"Avkroken" :D Kungsholmsstrand vid Stadshuset där är ju typ så centralt man kan komma utan att parkera just vid centralen!

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar