Kan tipsa om grupper på Fb där man kan köpa splittar av privatpersoner 😊 perfekt om man vill testa nån parfym eller efterlyser nån speciell not, många duktiga på vad man mer kan tänkas gilla utifrån sina favoriter

I ett try set jag köpte för någon månad sedan så fanns det en som överraskade mig lite att jag gillade, zadic&voltair this is her undressed. Det är en sorts parfym som jag skulle ha lagt bort direkt om jag provad den i en butik, men den har växt för mig nu när jag kunnat prova den flera gånger.

I ett try set jag köpte för någon månad sedan så fanns det en som överraskade mig lite att jag gillade, zadic&voltair this is her undressed. Det är en sorts parfym som jag skulle ha lagt bort direkt om jag provad den i en butik, men den har växt för mig nu när jag kunnat prova den flera gånger.

Jag önskar att köpa samples och minis var större i Sverige, typ som hos Sniph. Hade det inte varit för samples hade jag inte haft min älskade Angel från Mugler. :love:

• Gilla
Reactions: MCP
Jag kunde inte se i Bukes regler att det inte var tillåtet att varna om eller nämna företag på forumet så jag skriver här istället för direkt svar på ditt pm @Therese1988 så andra också kan se. Maskerar lite iaf för sökalgoritmen om det spelar roll.

Gällande C**lpriser (*=o) som tipsats om för doftprover. Jag gick in och kollade och blev lite misstänksam när de dels hade samma doftprov (samma doft och storlek) till olika priser, samt att utbudet verkar enormt, hittade allt jag sökte på. Jag gick in på trustpilot och de är nedlusade av negativa betyg som specifikt talar om att man inte ska köpa doftprover där då de är fejk och inte stämmer överens med originalen.

Jag kunde inte se i Bukes regler att det inte var tillåtet att varna om eller nämna företag på forumet så jag skriver här istället för direkt svar på ditt pm @Therese1988 så andra också kan se. Maskerar lite iaf för sökalgoritmen om det spelar roll.

Gällande C**lpriser (*=o) som tipsats om för doftprover. Jag gick in och kollade och blev lite misstänksam när de dels hade samma doftprov (samma doft och storlek) till olika priser, samt att utbudet verkar enormt, hittade allt jag sökte på. Jag gick in på trustpilot och de är nedlusade av negativa betyg som specifikt talar om att man inte ska köpa doftprover där då de är fejk och inte stämmer överens med originalen.
Ojdå!
Jag har fått samma doft som originalet av de jag beställt hittills iaf?
Dvs hittat någon jag gillat och sedan köpt stor flaska (på t ex Kicks eller liknande) och det har varit samma doft?
Då kanske jag har haft tur och ber om ursäkt om någon annan känner sig lurad av mitt tips.

Kan tillägga att med tanke på hur stor marknaden är på splittar på ex Facebook, känns det inte konstigt för mig om en sida på nätet har som affärsidé att sälja doftprover och därmed kunna ha ett stort utbud. Men men, jag kanske som sagt var haft tur med de sorterna jag beställt och fått hem.
(Bl a en stor flaska i original)

Köpte en splitt av Cleans nya doft Vanilla Cloud och den doftar gudomligt!

Köper alltid splittar på Facebook, haft problem en enda gång med en splitt där det var något fel på själva spraydelen så det kom droppar istället för spray, men parfymen var det inget fel på.

Ojdå!
Jag har fått samma doft som originalet av de jag beställt hittills iaf?
Dvs hittat någon jag gillat och sedan köpt stor flaska (på t ex Kicks eller liknande) och det har varit samma doft?
Då kanske jag har haft tur och ber om ursäkt om någon annan känner sig lurad av mitt tips.
Jag hoppas du inte kände dig utpekad "som en skurk" för det var absolut inte så jag menade! Tänkte bara att det kunde vara bra info för fler som hänger i den här tråden :)

Det kan ju vara så att detta varit problem vid ett specifikt tillfälle eller liknande om du är säker på att du fått äkta varor och att det är helt safe att beställa därifrån, men med tanke på hur många kommentarer det finns om detta och att de är i från i år gör att jag drar öronen åt mig. Det är ju otroligt vanligt med fejkade samples tyvärr.

Jag är också förvånad över att det inte finns någon stor, svensk sida som håller på med detta, efterfrågan lär ju finnas tänker jag.

Jag hoppas du inte kände dig utpekad "som en skurk" för det var absolut inte så jag menade! Tänkte bara att det kunde vara bra info för fler som hänger i den här tråden :)

Det kan ju vara så att detta varit problem vid ett specifikt tillfälle eller liknande om du är säker på att du fått äkta varor och att det är helt safe att beställa därifrån, men med tanke på hur många kommentarer det finns om detta och att de är i från i år gör att jag drar öronen åt mig. Det är ju otroligt vanligt med fejkade samples tyvärr.

Jag är också förvånad över att det inte finns någon stor, svensk sida som håller på med detta, efterfrågan lär ju finnas tänker jag.
Jag gick också in och läste nu och visst är det en del som säger att de fått fel/fejk, men det är också flera negativa kommentarer om att folk tror att de ska få en miniatyrvariant av de riktiga flaskorna och blir sura när de får en sampleflaska. 😅

Jag fattar att du vill varna och det är ju sunt att vara uppmärksam. Det kanske händer att jag får någon kopia av det jag beställt senast, men de jag har fått tidigare är jag tämligen övertygad att det är original. Annars är det någon jäkligt vass kopia då de luktar identiskt med originalet. 😁

Mina favoriter är dessa:
Salvador Dali, Sea & Sun in Cadaqués
Armani, Acqua di Gioia - Eau de Parfum
Caia, LE CIEL - Eau de Parfum

Den först går nog inte att köpa längre men har köpt på mig ett par flaskor. Älskar den
Den andra var en jobbarkompis som hade och den luktar jättegott, tycker jag.
Le Ciel finns det åsikter om men jag gillar den även om den inte är jättedryg.

Min signaturdoft (som mina kompisar kallar Anna-parfymen) är YSL In Love Again. Fick den när jag fyllde 18 år 2000 och sparade på den noga, fick sedan fatt i en via en kompis som jobbade på Dover-Calais-båtarna kring 2004 och sedan en på eBay några år senare, 2009 kanske. Sedan tog det stopp i många år. Går att hitta ibland för hiskeliga pengar - min man köpte en till mig i 40-årspresent för två år sedan som jag nu bara använder på måndagar och alldeles speciella tillfällen så att den ska hålla tills jag fyller 50 om åtta år ;))

Annars använder jag en hel hög olika från Essnce beroende på humör. Just nu är jag förtjust i Warm 'n' Spicy, Toxique och Carashmellow men älskar också Orange Blossom och I Am Vanilla nu på hösten. Och Drunk Apple Pie!

Annars gillar jag 4711 Acqua de Colonia Pink Grapefruit and Pink Pepper till vardags (EdC så sitter inte så länge) och Sparkling Grapefruit från Dermasil. Grapefrukt är min grej, In Love Again är också mycket grapefruktig.

Jag som älskar vanilj är så sugen på att testa den! Kul att du gillade den, gör mig ännu mer nyfiken. :D
Den kräver dock några sprut har jag märkt för att få den att hålla. Först tyckte jag att den var lite för fräsch men när det gått ca 15 min är den underbar. Någon skrev att den liknade Ariana Grandes Cloud (den blåa) väldigt mycket. Har inte doftat på den dock men noterna verkar vara de samma.

Den kräver dock några sprut har jag märkt för att få den att hålla. Först tyckte jag att den var lite för fräsch men när det gått ca 15 min är den underbar. Någon skrev att den liknade Ariana Grandes Cloud (den blåa) väldigt mycket. Har inte doftat på den dock men noterna verkar vara de samma.
Oh! AG:s Cloud har jag och gillar, så då verkar Vanilla Cloud vara något jag vill testa :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka