Paradise Hotel 2014

Tyckte Kristians min när Saga meddelade att hon varken använde eller tålde p-piller var obetalbar och dessutom lite korkat, spekulerar han aldrig själv i att ansvara för att skydda sig, eller hänger det bara på tjejen i hans värld :confused: Tyckte Saga kunde vara lite rolig men numera mest lurig, är ju ett spel förvisso men de får känslor för varandra i rasande tempo!

Fast..i min värld om två ligger och ingen av dem har en tanke på skydd så är det ju precis lika mycket båda två som är korkade. Det hänger på var och en att ta ansvar eller ta risken.

Jag har n lyssnat på intervjun med saga. Tror inte det är Saga de intervjuar. Super detaljerat första mötet med hunkarna men när hon rablar upp vem som legat med vem så nämner hon inte ens att Ullis och Smil legat med varandra.

Hon säger även att hon har sex med Calle först sedan Kristian och sist Chris. Men kan ordagrant redogöra vad programledaren sa i första parcermonin.

Sedan kollar man på bilden de lagt upp på vinnaren så är det ett stort fel. Den ena bilden stämmer inte överens med verkligheten.

@Dandylinn Självklart, inte påstått annat :) reflekterade bara över att han var så chockad över det med tanke på att han själv tog för givet att det var upp till henne

Precis som du skrev så förutsätter ju många att det bara är killens ansvar, men så är det ju inte heller, likväl som att många tycker att det ska vara tjejens ansvar..men nä, båda är lika korkade ;)

@Dandylinn Att både tog ett korkat beslut var det jag menat från första början :) men ur synpunkten på det klippet så reagerade endast Kristian över det och ansåg då att han specifikt kanske ser det som en självklarhet att det är tjejens uppgift när det är bådas ansvar i lika stor utsträckning

Precis @nexxa det hade ju aldrig hänt att en snubbe kommit fram till en tjej och sagt att han inte skyddat sig - det förutsätts att det är tjejens ansvar till sist.

Precis @nexxa det hade ju aldrig hänt att en snubbe kommit fram till en tjej och sagt att han inte skyddat sig - det förutsätts att det är tjejens ansvar till sist.

Men va? Nä så tycker jag inte att det är...Killar får ju minst lika mycket ångest och tycker sig vara delaktiga?
Tycker inte alls att det förutsätts så

Men va? Nä så tycker jag inte att det är...Killar får ju minst lika mycket ångest och tycker sig vara delaktiga?
Tycker inte alls att det förutsätts så

Tycker att det är jättevanligt att killar vid tillfälliga förbindelser förutsätter 1. att kvinnan går på hormonella p-medel och 2. att hon givetvis gör abort om det ändå skulle råka bli en graviditet.

Tycker att det är jättevanligt att killar vid tillfälliga förbindelser förutsätter 1. att kvinnan går på hormonella p-medel och 2. att hon givetvis gör abort om det ändå skulle råka bli en graviditet.

Jag tycker det är jätteovanligt.

Kan inte vara ett drömscenario för en kille heller, som ju den är personen med minst att säga till om vid ev graviditet

Verkar vara härligt galna människor med i serien även i år...

// Jonathan
Du har ju redan fått tillsägelse om att sluta göra reklam så varför lägger du inte bara av? Sorry men det är helt uppenbart att du är härinne bara för att länka till olika grejer.

@Dandylinn Hur många ONS har du haft? Jag har haft en hel jävla del och 99% har bara styrkt vad @Mammas skrev.

Nej jag delar inte den uppfattningen..puckon isf till 99%

Sen refererar jag också till att jag till majoriteten har grabbar i min vänkrets faktiskt och där skulle det inte komma på fråga att man så skulle ta för givet.
Ingen kille jag känner till skulle vilja ha en oönskad graviditet på sitt huvud, eller könssjukdom för den delen heller vid tillfälliga partners..Förutsätter de att kanske kunna ligga har de med sig in case.

Slutsatsen för mig är - bådas ansvar..det krävs två för att ligga oavsett vem som står för skydd..den som går med på det har ju accepterat förutsättningarna sas. Jag tycker inte att det förväntas mer av den ena för det

@Dandylinn Wow vad du tar i. Jag tycker inte alls att de är puckon bara på grund av det. Dömer du folk så lätt alltså?

Jag tror du är helt ute och cyklar faktiskt. Oavsett om dina kompisar är A-barn och alltid sköter sig så tror jag inte alls att de är representativa. Med tanke på hur extremt vanligt oskyddat sex är så är det ju rätt uppenbart att det du beskriver knappast är normen.

@Dandylinn Wow vad du tar i. Jag tycker inte alls att de är puckon bara på grund av det. Dömer du folk så lätt alltså?

Jag tror du är helt ute och cyklar faktiskt. Oavsett om dina kompisar är A-barn och alltid sköter sig så tror jag inte alls att de är representativa. Med tanke på hur extremt vanligt oskyddat sex är så är det ju rätt uppenbart att det du beskriver knappast är normen.

Ja du får tycka att jag cyklar hur mycket du vill.

Men jag tycker likväl att själva grundfrågan i om det ska vara killens eller tjejens fråga är jämndragen för mig, dvs bådas ansvar.

Sen om vi har olika erfarenhet är en helt annan sak. Min erfarenhet säger att det inte alls bara förutsätts att det är tjejens ansvar så i min värld blir det fånigt att tillsätta tjejer den offerkoftan också, och det ser jag på flera ställen. Kan ju vara kul då kanske att dela med sig av att det inte alltid är så?

Min erfarenhet säger att det inte alls bara förutsätts att det är tjejens ansvar så i min värld blir det fånigt att tillsätta tjejer den offerkoftan också, och det ser jag på flera ställen.
Haha okej. "Offerkofta". Läs nästa tråd på Buke där en tjej blir gravid för att hon och snubben haft oskyddat sex, han blir snorförbannad trots att han inte lyft ett finger för att skydda sig och kräver abort trots att hon inte vill göra abort. Vi brukar få en sån hemsk jävla tråd per år ungefär och de suger cirka 100% röv eftersom halva Buke tycker såååå syyyyyynd om den här killen och guiltar tjejen till tusen.

Nu orkar jag inte dra det här mer med dig faktiskt. Om du pratar om "offerkoftor" när vi talar om strukturer i samhället som lägger ansvaret och skulden på tjejer så känner jag inte att jag får nåt ut av att diskutera med dig.

Haha okej. "Offerkofta". Läs nästa tråd på Buke där en tjej blir gravid för att hon och snubben haft oskyddat sex, han blir snorförbannad trots att han inte lyft ett finger för att skydda sig och kräver abort trots att hon inte vill göra abort. Vi brukar få en sån hemsk jävla tråd per år ungefär och de suger cirka 100% röv eftersom halva Buke tycker såååå syyyyyynd om den här killen och guiltar tjejen till tusen.

Nu orkar jag inte dra det här mer med dig faktiskt. Om du pratar om "offerkoftor" när vi talar om strukturer i samhället som lägger ansvaret och skulden på tjejer så känner jag inte att jag får nåt ut av att diskutera med dig.

Jag menar inte allmänt hur det ser ut i samhället utan i denna fråga, eller att det öht ska vara en enskilds fel/ensamt problem att lösa

Exemplet du drog upp valde hon att ha sex ändå oskyddat isf.

Jag tycker att ligger man med en person där ena är oskyddad, eller båda.. och man har samtycke till det så vet man ju att risken finns. Man gör det.
Det är inte killens ansvar bara, det är inte bara tjejens ansvar heller, bådas ansvar. Så ser jag på det.
Samtycker man inte så är det ju våldtäkt.

Det jag menade om offerkota så är det lite min uppfattning i just denna fråga att det kan luta dit.. Varför ligger tjejen då, hon kan ju välja att avstå, liksom han med? Men jag tycker det verkar som att man efteråt gärna kommer farande med just "det ska alltid förutsättas att tjejen har skydd" - båda samtyckte fortfarande att ha sex som exemplet här..inte hon, eller han ensam, båda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 814
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama