Paradise Hotel 2014

Okej.. nu har jag hunnit titta ikapp två avsnitt igen..
Är man förvånad eller?

Smail: Jag har legat med 300 brudar.
Inte-Så-Jävla-Snygg-Men-Däremot-Rätt-Slemmig-Eric: Stabilt, det gillar vi!
Jasmine: Jag är så himla slampig, har väl legat med 30.
Sluskig-Dryg-Sexist-Eric: Det tycker jag är jävligt mycket för en tjej!

Alltså detta fick mig bara att vilja spy. Vad då för en tjej liksom? Det är väl fortfarande samma antal som om det skulle vara en kille. Förstår fortfarande inte varför det ska vara skillnad på killar och tjejer som ligger.

Såååå låt höra, vad tycker folk om Smails beslut ikväll?
Jag tycker att det var bra gjort av Smail att ge serenen en chans även om han egentligen gjorde det för att vara taktisk. Ska bli spännande att se hur han kommer spela framöver. :)

URKVIDRIGT. Heja tråk-smail då som sa att han inte såg nåt problem med singlar som ligger mycket :up:

Smail? O_o

"Tjaa!

I gårdagens avsnitt av paradise hotel så snappa jag upp en sak som jag tyckte var väldigt intressant. När vi satt och hängde vid poolkanten, så fick jag frågan hur många jag hade legat med. Det var en siffra som visade sig vara “respektabel” och imponerande för några av killarna i huset. Men när en av tjejerna fick samma fråga kort där efter och inte var ett dugg i närheten av det antalet var det samma killar som tyckte det var alldeles för mycket för en tjej. Antalet är helt ovesentligt, det är inte det jag vill komma fram till. Utan den eviga frågan om könsfördelning, jämnställdhet och är män och kvinnor lika(?) Fick sig en smäll av dagens verklighet. För mig har det aldrig varit en fråga på tal då jag alltid har sett kvinnor och män som lika. Varför är en kille “kung” om han har legat med många medans en tjej får stämpeln “slampa”? Varför får män bättre betalt än kvinnor? Varför är dom flest högt uppsatta cheferna män? Ju djupare jag går in på ämnet ju fler frågor dycker upp och det känns som jag kommer längre och längre bort från svaret. Finns det ens ett svar på frågan? Jag börjar reflektera över femenism och dess ståndpelare. Feminist var ursprunglien ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassade sitt beteende till rådande könsnormer. Men hur kan vi idag flera hundra år senare fortfande ställas inför samma problem? Jag vet inte varför det är på det här viset. Jag kan bara tala för mig själv och sättet jag har blivit uppfostrad på är att mannen ger kvinnan lika mycket respekt som han vill ha från henne, män och kvinnor ska få lika mycket betalat för samma jobb de utför. En kvinna är ingen slampa för att hon har legat runt. En persons sexliv ska inte deffiniera en som människa. Det är ingen snack om saken, jag har alltid haft en stor respekt för kvinnor, och kommer alltid ha det. Kanske för att min mamma är en av mina största förebilder, eller kanske för att jag är en femenist?"

Smail :love:

I det här tänker jag inte hacka på några detaljer utan bara konstatera att :up: :up: :up: till honom.

Ser avsnittet nu, ni får mina tankar varefter (något måste jag ju göra i reklampausen? :D)

Hela den här grejen med att prata om stark spelare hit och dit, jag fattar inte grejen. Vaddå stark spelare, hur kan de veta det liksom? De som ÄR starka spelare är ju de som styr utan att det märks, så de kan ju inte märka det då?

Och den där grejen med att Jasmine kände sig manipulerad av Saga, det är ju typ Smails ord rätt ur Jasmines käft, där kan man ju snacka om manipulerad?

Kristina drar våldtäktsskämt. :yuck: Alla som är förvånade räcker upp en hand. :meh:

I parcermonin var Erik FETT bitter när han pratade om Ylva.

Rätt gjort av Smail tycker jag, och de andra var bara omogna.

Gillar dock att Natalie tog det bra, slipper ett tårdrypande "du är så jävla falsk!" som det brukar vara.

Smail? O_o

"Tjaa!

I gårdagens avsnitt av paradise hotel så snappa jag upp en sak som jag tyckte var väldigt intressant. När vi satt och hängde vid poolkanten, så fick jag frågan hur många jag hade legat med. Det var en siffra som visade sig vara “respektabel” och imponerande för några av killarna i huset. Men när en av tjejerna fick samma fråga kort där efter och inte var ett dugg i närheten av det antalet var det samma killar som tyckte det var alldeles för mycket för en tjej. Antalet är helt ovesentligt, det är inte det jag vill komma fram till. Utan den eviga frågan om könsfördelning, jämnställdhet och är män och kvinnor lika(?) Fick sig en smäll av dagens verklighet. För mig har det aldrig varit en fråga på tal då jag alltid har sett kvinnor och män som lika. Varför är en kille “kung” om han har legat med många medans en tjej får stämpeln “slampa”? Varför får män bättre betalt än kvinnor? Varför är dom flest högt uppsatta cheferna män? Ju djupare jag går in på ämnet ju fler frågor dycker upp och det känns som jag kommer längre och längre bort från svaret. Finns det ens ett svar på frågan? Jag börjar reflektera över femenism och dess ståndpelare. Feminist var ursprunglien ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassade sitt beteende till rådande könsnormer. Men hur kan vi idag flera hundra år senare fortfande ställas inför samma problem? Jag vet inte varför det är på det här viset. Jag kan bara tala för mig själv och sättet jag har blivit uppfostrad på är att mannen ger kvinnan lika mycket respekt som han vill ha från henne, män och kvinnor ska få lika mycket betalat för samma jobb de utför. En kvinna är ingen slampa för att hon har legat runt. En persons sexliv ska inte deffiniera en som människa. Det är ingen snack om saken, jag har alltid haft en stor respekt för kvinnor, och kommer alltid ha det. Kanske för att min mamma är en av mina största förebilder, eller kanske för att jag är en femenist?"

Smail :love:

I det här tänker jag inte hacka på några detaljer utan bara konstatera att :up: :up: :up: till honom.

Alltså wow! Detta gör ju honom plötsligt mycket mer intressant. Nu kan ju iofs inlägget vara ett spel för gallerierna och jag tror inte att miljön på Paradise Hotel främjar deltagarnas inre feminist precis, men han kanske kan vara en liten kontrast till övriga jag-äger-min-kvinna-och-tjejer-som-leget-runt-är-slampor killar. Det var ju ett samtal mellan Ylva och någon (?) där det sades att de tyckte att Smail var den smartaste killen och den som inte brydde sig om vad de andra grabbarna tycker, bara det känns som ett bra tecken.

Kristina drar våldtäktsskämt. :yuck: Alla som är förvånade räcker upp en hand. :meh:
Vem fan är Kristina? :confused:

@snow Jag tänker mest att det inte spelar nån roll, spel för gallerierna eller ej eller om han kommer göra eller säga nåt dumt under säsongen. Bara själva grejen att en ung kille i ett sånt program skriver en lång post om jämställdhet är asbra och kanske nån liten tonåring läser och blir intresserad :). Sen tycker jag ändå att det är i linje med det jag skrev i lilla citatet; han gick ju faktiskt emot Eric där (på ett lika diskret sätt som jag brukar göra på typ middagar och så när jag vill vara snäll) så hans feministinlägg förvånar mig inte jättemycket.

Senast ändrad av en moderator:
@niphredil tror @Mammas menar Kristian :D

Har inte läst hela tråden och hinner inte nu heller så jag kanske råkar repetera något så ni får ha överseende ;)
Har bara sett förra säsongen med och aldrig någon tidigare, men denna omgång känns mer...jag vet inte, om möjligt ännu mer skrämmande i sina uttryck till varandra. Personer de känt i 24 timmar får de utbrott på om denne strular med en annan person :confused: Alla åsikter känns som de vänder kappan efter vinden titt som tätt med.. Kian blir sur om han inte får fysisk kontakt och Jasmine pratar om sig själv på ett sätt som känns hemskt, hon framställer sig på ett sätt jag bara vill skaka ur henne så hon har någon respekt mot sig själv :nailbiting:
Sirenen verkar ha väldigt gott självförtroende. Ja det har ju Eric med...trodde inte det kunde bli ytligare än förra säsongen, men denna slår det med hästlängder :p

På tal om Kristian, han är ju otroligt på? Eller upplever man bara det för att tjejerna inte riktigt synkar med honom? De kan ju tok-hångla med någon annan person en stund senare

Alltså allt detta snack om att "klicka" hit och dit. Kan någon snälla slänga in en synonymordbok till dem? Blir alldeles trött.

Föga förvånad att Natalie åkte ut. Hon gjorde inget starkt intryck = dålig TV = produktionen vill ha ut henne.

Men hur kan vi idag flera hundra år senare fortfande ställas inför samma problem?
Ja du Smail, det frågar jag mig själv varje dag :banghead:

Gillar som fan för övrigt att han valde den nya tjejen. Han sa i nån intervju att "vafan, det hände ju ingenting" och det är ju SÅ sant. Så heja honom :up:.

Saga som jag tyckte var rolig i början tycker jag nu att de ska peta ut. Maken till parig trist typ alltså.

@niphredil

Ah, du är helt klart mer insatt i Paradiseuniversum än jag, hade ingen aning om att de bloggar :angel:.

Nu är jag mest nyfiken på vad det blir för ny snubbe nästa vecka! För det måste väl nästan vara det som händer eller?

Ah, du är helt klart mer insatt i Paradiseuniversum än jag, hade ingen aning om att de bloggar :angel:.
Haha, inte jag heller ;). Såg som sagt bara "artikeln" i Expressen igår kväll och klickade mig in på bloggen där.

Nu är jag mest nyfiken på vad det blir för ny snubbe nästa vecka! För det måste väl nästan vara det som händer eller?
Ja, tror det. Hoppas det blir Kian, Eric eller Kristian som ryker. Eh ja, det är väl i princip alla utom Smail. Eller har jag glömt nån? Han Calle/Johan/Fredrik/Rikard/standardnamnisverige-killen också ja.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
44 814
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.