Gillar ju inte Sirenen, men det lär ju hända lite saker nu. Man såg ju ändå inte så mycket av Natalie i programmet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är man förvånad eller?
Smail: Jag har legat med 300 brudar.
Inte-Så-Jävla-Snygg-Men-Däremot-Rätt-Slemmig-Eric: Stabilt, det gillar vi!
Jasmine: Jag är så himla slampig, har väl legat med 30.
Sluskig-Dryg-Sexist-Eric: Det tycker jag är jävligt mycket för en tjej!
Jag tycker att det var bra gjort av Smail att ge serenen en chans även om han egentligen gjorde det för att vara taktisk. Ska bli spännande att se hur han kommer spela framöver.Såååå låt höra, vad tycker folk om Smails beslut ikväll?
URKVIDRIGT. Heja tråk-smail då som sa att han inte såg nåt problem med singlar som ligger mycket
Smail?
"Tjaa!
I gårdagens avsnitt av paradise hotel så snappa jag upp en sak som jag tyckte var väldigt intressant. När vi satt och hängde vid poolkanten, så fick jag frågan hur många jag hade legat med. Det var en siffra som visade sig vara “respektabel” och imponerande för några av killarna i huset. Men när en av tjejerna fick samma fråga kort där efter och inte var ett dugg i närheten av det antalet var det samma killar som tyckte det var alldeles för mycket för en tjej. Antalet är helt ovesentligt, det är inte det jag vill komma fram till. Utan den eviga frågan om könsfördelning, jämnställdhet och är män och kvinnor lika(?) Fick sig en smäll av dagens verklighet. För mig har det aldrig varit en fråga på tal då jag alltid har sett kvinnor och män som lika. Varför är en kille “kung” om han har legat med många medans en tjej får stämpeln “slampa”? Varför får män bättre betalt än kvinnor? Varför är dom flest högt uppsatta cheferna män? Ju djupare jag går in på ämnet ju fler frågor dycker upp och det känns som jag kommer längre och längre bort från svaret. Finns det ens ett svar på frågan? Jag börjar reflektera över femenism och dess ståndpelare. Feminist var ursprunglien ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassade sitt beteende till rådande könsnormer. Men hur kan vi idag flera hundra år senare fortfande ställas inför samma problem? Jag vet inte varför det är på det här viset. Jag kan bara tala för mig själv och sättet jag har blivit uppfostrad på är att mannen ger kvinnan lika mycket respekt som han vill ha från henne, män och kvinnor ska få lika mycket betalat för samma jobb de utför. En kvinna är ingen slampa för att hon har legat runt. En persons sexliv ska inte deffiniera en som människa. Det är ingen snack om saken, jag har alltid haft en stor respekt för kvinnor, och kommer alltid ha det. Kanske för att min mamma är en av mina största förebilder, eller kanske för att jag är en femenist?"
Smail
I det här tänker jag inte hacka på några detaljer utan bara konstatera att till honom.
Vem fan är Kristina?Kristina drar våldtäktsskämt. Alla som är förvånade räcker upp en hand.
Ah, okej. Trodde jag i min skämshoppsiver råkat missa att det kommit in en ny.Precis som @nexxa skriver, Kristian.
Aha. Ja, det hörde jag.Typ "surprise butt sex, höhöhö", när han och nån snubbe och nån tjej delat säng.
Hans blogg! Hittade när jag läste Expressen igår ( http://bloggar.expressen.se/paradiset/2014/08/27/smail-jag-ar-feminist/ ).
Ja du Smail, det frågar jag mig själv varje dagMen hur kan vi idag flera hundra år senare fortfande ställas inför samma problem?
Haha, inte jag heller . Såg som sagt bara "artikeln" i Expressen igår kväll och klickade mig in på bloggen där.Ah, du är helt klart mer insatt i Paradiseuniversum än jag, hade ingen aning om att de bloggar .
Ja, tror det. Hoppas det blir Kian, Eric eller Kristian som ryker. Eh ja, det är väl i princip alla utom Smail. Eller har jag glömt nån? Han Calle/Johan/Fredrik/Rikard/standardnamnisverige-killen också ja.Nu är jag mest nyfiken på vad det blir för ny snubbe nästa vecka! För det måste väl nästan vara det som händer eller?