Para senast

Joyride

Trådstartare
Har hört att man hälst skall para sin (ras)katt innan dom blir två år, var något med bäckenet o göra.

Var kan hända om man parat säg en 3 åring?

Sv: Para senast

2 år är lite väl snäv gräns. Första kullen (oavsett om det är raskatt eller huskatt) bör tas innan 3 års ålder men vissa veterinärer menar att det går bra att vänta tills katten är 5 år.

Om man väntar längre än så ökar risken för komplikationer eftersom skelettet stelnar. En ung hona (under 3 års ålder) har ett mer "flexibelt" skelett vilket är fördelaktigt vid en förlossning.

Min äldsta hona fick sin första ålder när hon var lite mer än 3 år gammal och det gick finfint.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 168
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 259
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka