C
corona
Sv: Pappor och förlossning!
Naaw!! Stackar´n!!
Naaw!! Stackar´n!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, han var mycket att hålla i handen när åskan gick så att säga!
Dom andra två barnens födelse (också snitt) klarade han utan att inta horrisontellt läge!
Jaja..det kanske finns en anledning av biologisk natur att männen inte föder barn!
Tänk er en förlossningsal med en massa män i värkarbete eller på väg in till en bukoperation!
För bukefridens skull så vill jag bara säga att det här inlägget var skrivet med glimten i ögat!
Är övertygad om att pappor kan med!
Som motvikt, i jämnställdhetens namn, kan jag berätta om en vännina som betedde sig allt annat än bra under sin förlossning.
Dom hade förberett sig.
Gått på kurser.
Plöjt igenom varenda bok i ämnen.
De hade skrivit ner precis hur dom ville ha det när dom skulle välkomna underverket!
Det var stort!
Det var underbart!
Tills väninnan snedtände eller något sådant på lustgasen.
Den vackra födande kvinnan, som med videokamera skulle förevigas, förvandlades till en eldsprutande drake med Tourettes syndrom!
Fula ord haglade i förlossningssalen och blotta åsynen av "boven i dramat" (dvs han som var upphovet till denna SMÄRTA!) åtföljdes av kränkande ord och när mannen (som nu hade stoppat ner sin videokamera) brast ut i Woody Allen-gråt togs han åt sidan av en tröstande barnmorska som förklarade att draken i förlossningsstolen var skapad av Moder Natur för att klara denna, för evigt i minnet bevarande, fina stund!
Den i födslovärkar otrevliga vänninan gick dock för långt t o m för de garvade barnmorskorna och löften om bättre ordförråd gavs från draken!
Ömt kallade hon på den förvirrade mannen och när han närmar sig henne med försiktighet så biter hon till i hans hand så att blodet sprutar!
I stället för Halleluja Moments satt mannen på kirurgavdelningen samtidigt som sonen av draken landsattes till världen!
Jag som man tänker inte vara med på förlossningen om vi ska ha barn och det har vi planer för ! Det får hennes syster vara då jag inte gillar att se min älskling plågas!
Ömt kallade hon på den förvirrade mannen och när han närmar sig henne med försiktighet så biter hon till i hans hand så att blodet sprutar!
Måste berätta vad en dambekant berättade om vad hennes kompis gjorde under förlossningen. Karln stod i närheten då kvinnan helt plötsligt grabbar tag runt kulpåsen hans å klämmer till ordentligt;"bara så du får känna hur jag har det!" Slut citat
Hoppas att vi får höra era stories från BB längre fram!
Hjälp, jag skrattar så jag inte kan andas!Mamma påstår att den stålborsten satte mer spår med sitt "roffa-roff" än vad själva förlossningen gjorde!
Mamma påstår att den stålborsten satte mer spår med sitt "roffa-roff" än vad själva förlossningen gjorde!
Hoppas att vi får höra era stories från BB längre fram!