Sv: papper

Prince skrev:
Det är inte tillåtet att gräva ner sin häst i jorden.

Det är tillåtet att låta hästen dö hemma på ena eller andra sättet och få kroppen bortförd för bränning av en slaktavfallsfirma.
De bryr sig inte om pass..

From 2006 så skall även dessa speditörer kolla pass!!!
Och det är visst tillåtet att gräva ner sin häst OM du har tillstånd från länsstyrelsen!!!

Prince skrev:
Visst skall man ha pass. Men kontrollerna göres vid vet besök, tävling, eller slakt där köttet skall bli föda.

Så gamla Greta kan vara lugn med sin 26 åriga häst i skogen.

Vem skall annars springa runt och kolla att alla har pass?
Det undrar jag.

Det handlar om att leva LAGENLIGT!!! Om alla gör rätt för sig, och inte försöker hitta kryphål för att "lura" staten... du är medveten att det är dina ärligare kolleger som betalar ditt fusk i längden!!! :(

Skäms på alla som har gjort det till sport att lura och fuska!!! :mad:

Jo precis, ägarskifte står jag för i vilket fall som helst, men då tänkte jag även ordna med passet själv, för att jag vill att det ska gå rätt till, och jag ordnar helst med papprena själv. Jag undrade bara om jag kan köpa hästen av ägaren innan denne ordnat med pass, så att jag själv kan göra det.

Om hästen inte har pass så får den ju inte behandlas av veterinär men om veterinären inte behandlar en sjuk häst så bryter den ju mot djurskyddslagen... Så hur ska den göra isf, det bilr ju olagligt hur den än gör ju..!? :confused:

men eftersom det är lag på pass så är det ju bara att skaffa det, då är det inget problem sen.....du kanske bara vill vaccinera din häst, eller ge vitaminer, röntga osv...bara för att man beöker en veterinär behöver det ju inte vara livshotande skador som veterinären måste behandla......

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar