Pälsvårdstips

Snuffsan

Trådstartare
Vi har hastigt blivit ägare till en amerikansk cocker. Det är en fin herre vars päls ska skötas på bästa sätt.

Vad använder ni för sorts karda? Schampo? Balsam? Andra bra prylar?

Vi har aldrig haft pälshund, och speciellt inte en som ska ställas ut, så vi behöver hjälp.

Han är vuxen, är halv-klippt just nu men pälsen ska växa ut igen.

Sv: Pälsvårdstips

Vad roligt med en cocker!

Jag har en pudel så jag har ganska mycket pälsvårdsprylar här hemma men jag tror att det är bäst att du försöker hitta ett cockerforum eller någon som trimmar cockrar och frågar dom.

Det är väldigt olika till olika raser och även olika färger inom rasen vad man ska använda för bästa resultat. Jag använder #1 All Systems Super cleaning & conditioning Schampoo och #1 Botanical Conditioner till min tjej och dom funkar bra på hennes toviga och mjuka päls. Många använder K9 schampo och balsam som också är bra men framförallt vill jag rekomendera deras balsamspray. Till pudel är det viktigt att man använder en karda som inte har plastploppar längst ut eftersom det är dåligt för pälsen.

Hur mycket brukar en cockerpäls tova? Hur ofta ska de badas?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hundhälsa Löwchentiken börjar få riktigt lång päls och kommer behöva schamponeras oftare. Speciellt i detta vädret. Tidigare har jag använt mitt...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka