Pälsvård?

Gabbi

Trådstartare
Bygga en ny hund, nån?

_MG_5979.jpg

Hur ofta får ni borsta era varulvar? Här är det två ggr i veckan om schäfern ska passera som välskött.

Sv: Pälsvård?

5-åringen varannan vecka för att hålla honom tovfri, men 1 gång i månaden räcker. Jag får passa på min lediga helg, för en blöt beardis går inte att borsta. Lilleman hade behövt en genomborstning varje vecka, men eftersom han är som han är så blir det lite småpill då och då och så åker vi till uppfodaren för grovjobbet vid behov.

Här är en LITEN hög Siriuspäls :D
freefter004.jpg

Senast ändrad:

Den här är ju rätt söt annars ...

071130_PB2604451.jpg

"Hej!

Jag är en mycket liten o mycket tovig beardis, som är gjord av
"storasyrrans" ull. Tänkte bara säga hej!

MVH "Tova" och matte Pernilla Dufwenberg i Motala"

Från www.sbc-beardedcollie.com

Kammar igenom och kammar underull ca 2ggr i veckan på mina dvärgschnauzrar. Sen trimmar jag ca 1 gång i månaden (lite mer sällan på Nikita då hennes päls växer extremt sakta).

Jag vill ha en tröja av bearadisull :) Har sett det på mässor, men det vore fräckt om man hade från sina egna hundar! Undrar hur mycket ul man behöver till en tröja?

Om jag ska vara ärlig så borstar jag knappt nån av mina hundar, schäfrarna är ju korthåriga-så enbart när de fäller(vilket knappt märks) så borstar jag dem lite snabbt eller bara för sakens skull.
Tiken är rätt så långhårig men hennes päls tuvas knappt, enbart lite bakom öronen men med lite spraybalsam så behövs det kammas igenom nån gång i månaden. När hon fäller så borsar jag dock igenom henne noga och får bort allt, likaså när hon badas och jag klipper henne, prinsessan ska ju vara fin:p

Beror på vad det är för väder och årstid. Varierar från varje till var annan dag

Brukar passa på när jag klipper klorna så ungefär var 14 dag. Oftare under fällning.

Kammar våra Papilloner ca 2 ggr i månaden, ändå har de ganska mycket päls, men den är aldrig tovig när vi borstar den. Älskar kvalitén på deras pälsar :love:, fäller mycket lite gör de också!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 200
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka