Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
5-åringen varannan vecka för att hålla honom tovfri, men 1 gång i månaden räcker. Jag får passa på min lediga helg, för en blöt beardis går inte att borsta. Lilleman hade behövt en genomborstning varje vecka, men eftersom han är som han är så blir det lite småpill då och då och så åker vi till uppfodaren för grovjobbet vid behov.
Kammar igenom och kammar underull ca 2ggr i veckan på mina dvärgschnauzrar. Sen trimmar jag ca 1 gång i månaden (lite mer sällan på Nikita då hennes päls växer extremt sakta).
Jag vill ha en tröja av bearadisull Har sett det på mässor, men det vore fräckt om man hade från sina egna hundar! Undrar hur mycket ul man behöver till en tröja?
Om jag ska vara ärlig så borstar jag knappt nån av mina hundar, schäfrarna är ju korthåriga-så enbart när de fäller(vilket knappt märks) så borstar jag dem lite snabbt eller bara för sakens skull.
Tiken är rätt så långhårig men hennes päls tuvas knappt, enbart lite bakom öronen men med lite spraybalsam så behövs det kammas igenom nån gång i månaden. När hon fäller så borsar jag dock igenom henne noga och får bort allt, likaså när hon badas och jag klipper henne, prinsessan ska ju vara fin
Kammar våra Papilloner ca 2 ggr i månaden, ändå har de ganska mycket päls, men den är aldrig tovig när vi borstar den. Älskar kvalitén på deras pälsar , fäller mycket lite gör de också!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.