Pälsglans utan parfym/doftämnen?

peperoni2

Trådstartare
Så, dagens konstigaste fråga? Finns det någon bra pälsglans utan parfym (helst utan doftämnen...)?

Har idag Foxfire, som jag glansmässigt/utredningsmässigt är nöjd med, men, jag får allergisk reaktion av doften :(

(Använder sprayen för att reda ut man och svans...)

Kan kokosolja vara något kanske? Den är inte lika lätt att applicera som pälsglans, men den innehåller inga parfym och andra konstigheter, är vårdande för håret och har en behaglig, naturlig doft. :-)

Jag hade köpt parfymfritt balsamspray för barn. Finns på många apotek. Kanske lite dyrare än pälsglans, men det kan ju ändå vara värt det om det funkar. Kokosolja brukar bli kladdigt (iallafall i människohår) och har nog inte den utredande effekten man vill åt tyvärr...

Jag hade köpt parfymfritt balsamspray för barn. Finns på många apotek. Kanske lite dyrare än pälsglans, men det kan ju ändå vara värt det om det funkar. Kokosolja brukar bli kladdigt (iallafall i människohår) och har nog inte den utredande effekten man vill åt tyvärr...
Det ska jag definitivt kolla på, tack!

Förstår faktiskt inte varför pälsglans och sådana produkter ska parfymeras öht.... K9 t ex har så äcklig sötsliskig parfym att jag aldrig mer kommer köpa deras produkter. Samma med Foxfire.
Helt onödigt med parfymering här, man använder ju inte produkterna för att hästen ska lukta parfym utan för att reda ut man/svans och få extra finish i hårremmen!

Så, dagens konstigaste fråga? Finns det någon bra pälsglans utan parfym (helst utan doftämnen...)?

Har idag Foxfire, som jag glansmässigt/utredningsmässigt är nöjd med, men, jag får allergisk reaktion av doften :(

(Använder sprayen för att reda ut man och svans...)

Jag har samma problem och bytte till Cowboy magic som jag tycker är bättre samt inte luktar lika mycket, särskilt om man använder varianten som finns på tub.

Jag tycker foxfire är bra men luktar skit.
Cowboy magic står jag inte ut med luktmässigt men K9 mirra shine luktar gott och är bra!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 790
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar