Pälsglans till Nordsvensk...

Dahlia

Trådstartare
Hej

Ville inte kapa tråden för "stolpskottet" om vilken pälsglans hon skulle ha. Är det någon som har ett bra tips på vad man kan använda för något i en nordsvensks man? Finns det något hemkok man kan göra eller är det pälsglans i flaska som rekommenderas?:D

Dom har ju lite mer man och svans än halvblod och araber:angel: Går ju åt litervis på våra 6 damer och herrar.:smirk:

Sv: Pälsglans till Nordsvensk...

Hej har till min sjöbogårdens pälsglans är kanon till min nordis långa trassliga man och korkskruvar rill svans är både drygt och funkar prova 60 för 1 flaska på öb eller b*rjes

Hej har till min sjöbogårdens pälsglans är kanon till min nordis långa trassliga man och korkskruvar rill svans är både drygt och funkar prova 60 för 1 flaska på öb eller b*rjes

De är väldigt bra och som du säger dryga. Bra val!!!:banana:

Själv använder jag Canter silk, behövs inte mycket för att trassla upp manen.

Anväder också sjöbogårdens..dock har jag ingen nordis ;)
Men den är superbra och dessutom billig :D

Hej

Ville inte kapa tråden för "stolpskottet" om vilken pälsglans hon skulle ha. Är det någon som har ett bra tips på vad man kan använda för något i en nordsvensks man? Finns det något hemkok man kan göra eller är det pälsglans i flaska som rekommenderas?:D

Dom har ju lite mer man och svans än halvblod och araber:angel: Går ju åt litervis på våra 6 damer och herrar.:smirk:[/QUOTE]

Använder olivolja som jag smörjer in händerna med och sedan kramar in i man och svans. På min nordsvensk ser det härligt ut efteråt!

Hej om det finns hemma kok finns det säkert. Men var försiktig för de kan reagera på egna hemapatent om du skulle få nåt bra recept. Hade en kompis som provade och det slutade ej bra en fördärvad man:devil:. Min flaskatill 1 nordis sprayar 2 gånger vecka behövs ej mer så den varar ca 2-3 månader

Skämtar ni??? Jag har en halv flaska Sjöbogårdens som jag tänker kasta. Har provat den flera gånger nu och jag får ingen som helst effekt alls. Jag misstänker att det är nästan bara vatten i den.
Provar ett tiotal gånger och halva flaskan är slut. Det säger endel jämfört med Emins pälsglans som räcker ett år för mig. (och dessutom har väldigt bra effekt)
Har jag köpt ett måndagsexemplar bara tro? Ni är ju två här som tycker Sjöbogårdens är bra. Jag får väl köpa en flaska till och se om det kan funka.
Eftersom den inte funkade i man och svans tänkte jag ha den till att ta bort kåda istället för att ta av Emin flaskan, men den dög inte till det heller.

Jag tipsar gärna om Emins pälsglans. Svansen nästan glider isär efter ett par sprayningar och effekten sitter i dagen efter också. Bra och drygt.

Jag tycker också att sjöbogårdens är uruselt! :mad: Dessutom känns taglet lite kladdigt efteråt, usch! Jag använder Equistar till mina nordsvenskar, den tycker jag är bäst...

Jag har tycker Equistar är bra, samt Foxfire:), varierar lite mellan dessa till min kallblodstravare med mkt man o svans.

Jag har provat Sjöbogårdens och även olivolja, men med dessa så "kladdar" det så massor av damm fastnar i man och svans, vilket syns vääldigt tydligt i min hästs vita svans, och det är inte särskilt snyggt:crazy:..

Svar till bigganl: Jag menar det som börjes har det kanske blev lite fel. Kommer inte ihåg om det är Sjögårdens eller ej.

Men Börjes tycker jag är mkt bra och effekten sitter i länge.
Mina "flätar" sina manar och det är väldigt hopplöst ibland.

Då är jag inte ensam om att inte gilla Sjöbogården då. Det verkade så. men jag får inte ens kladd i svansen. när det torkat blir det.... ingenting.

Börjes säljer numera Sjöbogårdens. så det är nog samma vi pratar om. De hade Emins pälsglans tidigare, men har slutat med den (tyvärr)

Nej precis, ingenting när det torkat, och kladdigt när det är blött. Usch... Dessutom blir man så kladdig om händerna och måste springa och tvätta sig: ngt som jag aldrig upplevt med equistar, eller foxfire heller för den delen.

Till min nordis(kallblodstravare) annvänder jag helst TibHorse, den är bäst o luktar så gott men den är svår att få tag på, så ibland blir det FoxFire istället och den funkar bra.

Men är det bara jag här som tar i pälsglans varje dag? Iaf i svansen, manen blir lite då o då bara.

Men är det bara jag här som tar i pälsglans varje dag? Iaf i svansen, manen blir lite då o då bara.

Näe, jag upplever med Equistar att effekten sitter i ett tag. Kanske 1-2 ggr i veckan behöver jag spraya på mer. Och då borstar jag igenom man & svans dagligen.

Har också Sjöbogårdens, SUPER :) Manen blir aldeles silkig ju! Inte det minsta kladdig. Inte mkt glans dock, mest som "detangler".

Tvärtom här. manen får en dusch varje dag och svansen varannan eller var tredje.
(halva manen är så tunn att jag inte vill borsta alls utan glans i)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
784
Senast: Oknytt
·
Gnägg Hej! Jag söker kloka, roliga och glada människor som har Nordsvenska Brukshästar. Finns det några här? Vore kul med en tråd för just...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 533
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Hermelin
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka