Pälsängrar

lisa412

Trådstartare
Plockade bort lite skrot under diskhon häromdan och upptänkte en hel del pälsängrar och idag hittade jag en j*vel i besticklådan *kryper i hela kroppen..*

Så nu planerar jag för storstädning! :D:meh:

Men vad gör man sen då för att få dom att hålla sig borta? Utan att behöva kalla in anticimex.
Läst nånstans att rödceder fungerar. Nån som testat?

Vad gör ni för att hålla de små äcklen borta?

Jag kör med rödceder, men har bara provat "punktmakering", det tycks dock fungera bra. Vi har också de små odjuren hemma och har haft sen vi fick vår lägenhet helrenoverad. Märkligt sätt att säga välkommen tillbaka hem på ;). Annars är det väl att städa extra noga på ställen där de trivs. Och som sagt rödceder.

Det absolut effektivaste är att städa, äckligt noggrann städning. Och släng dammsugarpåsen direkt!

Radar/RAID/Vespo dödar det mesta.
Vad har du för hemförsäkring? Skadedjursskydd ingår i en del.

/Sthu, skadedjurstekniker

@Emro @sthu Känner att det är inte ett sånt stort problem att man måste dra hit atnicimex eller liknande och vill helst använda så "vänliga" produkter som möjligt, därför känns det som att en rejäl städning och rödceder är det bästa. Får se hur det funkar :)

Vars köpte du rödceder?

Man kan använda kisel. Åtminstone på mitt företag (inte anticimex). jag jobbar för att fler ska prova i varje fall.
Men det absolut effektivaste är att städa bort dem

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 796
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 076
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka