Palm(ingen reklam)

zask

Trådstartare
Är det många här som har en sån? är dom bra? avancerade? Har ni mycket nytta av den?

Min tanke är att köpa en nu när jag flyttar så kan jag ha allt i den :) Men det känns som om dom är så avancerad :confused: :D
 
Har ingen själv, men de som har verkar använda dem jämt. Tror inte att de är särskilt avancerade.
 
Va? Nu börjar jag ana att det inte är ett träd vi talar om? :o :confused:
 
Finns en hel del olika modeller, vissa är superenkla och andra mycket mer avancerade. Jag vet att teknikmagasinet gjort en sammanställning (finns i katalogen, kanske även på hemsidan?) om deras olika funktioner.
 
Jag har en och älskar den! Den jag har är väldigt enkel, den har kalender (som går att synkronisera med bla. Outlook så att man har samma kalender på datorn också), adressregister och några flera program i den stilen, samt några lediga kB för att lägga in egna program (spel, i mit fall :D).
Operativsystemet är enklet att lära sig, vill man känna sig ännu mer "hemma" så finns det ju andra märken som har Windows handheld som OS, det ser ut som en miniversion av Windows.
Jag skulle då inte klara mig utan min Palm :love:
 
Jag har alltid min palm med mig, och har haft i flera år. Jag använder den mest som kalender och för minnesanteckningar, men sedan jag bytte till en nyare modell har jag även börjat använda den som mp3-spelare och fotoalbum. :) Tillsammans med mobiltelefonen kan jag även läsa e-post och surfa på internet med den, men det är sällan jag gör.

Jag har en Palm Tungsten T2. Underbar! :love: Det enda jag saknar är en inbyggd kamera. Annars har den allt jag vill ha. Skulle jag köpa en nu skulle jag nog satsa på en T3:a istället, trots att den är betydligt dyrare. Den har en större skärm.
 
OK, kollar faktiskt på en nu som har kamera och Mp3 som en bekant vill sälja, ett felköp, knappt använd. Kanske kan vara bra och börja med :confused:

Hur gör man när man synkar med datorn??
 
Hur gör man när man synkar med datorn??

Det är bara installera Palm Desktop (som följer med) på sin dator och koppla in dockningsstationen. Sedan behöver man bara ställa handdatorn i dockan och trycka på sync-knappen. Har man ett mailprogram (tex Outlook) som man vill synka med får man göra lite extra inställningar, men det ska inte vara några större problem.

Ska man föra över stora mängder data, tex MP3, är det bättre att koppla en minneskortsläsare till datorn och föra över direkt till kortet.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 662
Senast: Enya
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 487
Senast: Rie
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp