Pallrade mig till bm idag

Ferrari

Trådstartare
Var på första besök hos en barnmorska idag, är i vecka 12+3, med andra ord redan påbörjat fjärde månaden. Men bättre sent än aldrig.

Vi satt och pratade lite om kostvanor och liknande. Denna barnmorska jag träffade idag är inte den jag ska ha, utan jag ska träffa en barnmorska jag träffade två gånger förra året & pratade med när det inte fanns någon kurator. En bm som jag verkligen trivs med.

De stack mig i både arm och finger, tydligen ska det bli stick i fingret varje besök. Och ultraljud är inbokat till den 20 juli, det känns nervöst. Nu är det ännu mera verkligt! Om 1 månad och lite mer än en vecka ska jag få se mitt barn :love:

Jag har tydligen mycket bra hb, som ligger på 131 (bra normalvärde är 120) och mitt blodsocker ligger på 4,4. Vilket känns lågt då allt under 3,5 inte är bra. Och man får ju ha upp till 8 utan problem. Men men, bra att ha lite att ta av :D

Mest en skriva av mig tråd här.

Sv: Pallrade mig till bm idag

Härligt! Grattis! Du får gärna hänga på i vintertråden, vi är nästan lika långt gångna du och jag!

Sv: Pallrade mig till bm idag

Och allt mellan 3,5 och 8 är således bra :) Och det är högt blodsocker man ska vara "rädd" för som gravid (risk för graviditetsdiabetes)
Jag brukar ligga på 4,nånting och min man som är diabetiker brukar alltid uttrycka sin avund för mitt alltid lika perfekta blodsockervärde, oavsett vad jag äter:D Blodsockret är ju konstant rörligt, om du äter något sött direkt innan blodtagning kommer värdet vara högre.

Och grattis till bebisen:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 702
Senast: Saeta
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII