Palettciklider Odling

Wild Rein

Trådstartare
Hur länge dröjer det innan palettcikliderna föds från det att äggen lagts?? Och brukar paletterna äta upp sina ägg?? Eller är det andra fiskar som mumsar?:confused:

Sv: Palettciklider Odling

Hej!
Jag har precis fått en "kull" med palettyngel =)
Jag har dålig koll på hur lång tid det tar, för dom har gömt äggen noga. Jag är mkt tveksam till att dom skulle äta sina egna ägg då dom är vaktande föräldrar. De kan bli mkt agressiva när dom har ägg/yngel. Sedan har jag upptäckt att vanlig strandsand är helt fantastiskt för paletterna, då kan dom gräva hur mkt som helst, man lägger bara en skifferskiva på två stenar så det är någon cm grotta sen så bygger dom djupa fina hålor till äggen och där under är sedan äggen/yngel säkra. Dom gräver liksom upp sanden runt grottan så dte blir ett litet hål till ingång.

Liknande trådar

Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
733
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Puffindog
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar