Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina har ju massa extra belysning, annars hade de knappast kommit upp så snabbt dom de gjort. Så dina kommer nog upp de med så småningom! De behöver säkert bara lite mer tidMina har inte grott än... Inte en enda...
Mina gror som tusan i sitt lilla växthus Blir roligt när de blir så pass stora att man kan plantera om dem. Tanken är att några ska bo ute i sommar
Mina står i söder fönster just nu, de verket vara de som fungerar enligt min erfarenhet Sedan tidigare! Desto mer ljus desto bättre fart sätter deTrivs de i stark sol i söderläge? Jag har stark sol eller skugga större delen av dagen att välja bland. Men det hade varit roligt med några i trädgården!
Mina står i söder fönster just nu, de verket vara de som fungerar enligt min erfarenhet Sedan tidigare! Desto mer ljus desto bättre fart sätter de
Sedär! Vad kul!Nu så! Nu finns det 3 små, små, små plantor!
Sedär! Vad kul!
Angående sol och palettblad så är det ju lite olika mellan sorterna, vissa tål direkt sol och andra vill ha skugga, men vanligast verkar vara att de vill ha halvskugga. Typ att de får morgonsolen på sig men att de kommer i skugga när solen är som värst under dagen.
Men för groende frön, inomhus, på vinterhalvåret så vill man ju ha så mycket ljus som möjligt för att de ska gro - nu är det brist på ljus som är ett problem, därför är det ju bäst att ställa dem där de kan få så mycket ljus som möjligt dvs i söderläge.
Verkar vara bäst att ha de flesta palettblad i österfönster på sommarhalvåret, och söder på vinterhalvåret om jag förstått det rätt.
Jag förstår, kanske man kan ha dem lite längre in i rummet när det blir för mycket sol för dem att stå i söderfönster då? Men just nu står de ju perfekt iaf!Jag har bara norr- och söderfönster tyvärr.
Jag förstår, kanske man kan ha dem lite längre in i rummet när det blir för mycket sol för dem att stå i söderfönster då?
Vad smart! Fy för trips säger jag bara, hoppas vi slipper drabbas av den skiten igen!Jag hade dem en meter från söderfönstret där det hängde en tunn gardin som skymde solen. Det funkade nog bra. Tills det blev höst och trips dök upp och dödade allt...
Har för mig att de fortsätter växa med 3 bladHar fått en sån här också jättenyfiken på om den kommer fortsätta växa på detta viset eller bli normal sen när den blir större?
Visa bifogad fil 65619
Vad kul! Jag hade en sån stickling innan tripskatastrofen men det hann aldrig bli något av den, så jättekul att få en chans på en sån igen isf!Har för mig att de fortsätter växa med 3 blad