Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina står i köksfönstret där solen ligger på hela dagarna. Där verkar de trivas plus att jag har en rätt stark fönsterlampa på kvällen.Jag måste tamig iväg och köpa såjord och nåt att så i. Jag har två påsar med palettbladsfröer som ligger och väntar.
Hur står era sådder? Jag har inget just nu. Men söderfönster finns om de vill ha så mycket ljus som finns naturligt vid den här tiden på året.
Va roligt! Spännande o se vad som dyker uppJag har alla de här som väntar på att få komma i jord:
Visa bifogad fil 64887
Livscykel på trips verkar vara 3-4 veckor. Hittar ingen info om hur länge de kan leva utan mat, bara att i vissa stadier äter de inte!? Väntar nog 2 veckor till men sen sår jag!!
Jag har hängt upp växtlampor, tvättat planteringkärl och fixat "namnlappar" till alla frön så länge. Köpt ny jord och ska baka den i ugnen innan jag planterar, för säkerhets skull!
Jaaa! Det ska bli så intressant att se vad det blir av dem!Va roligt! Spännande o se vad som dyker upp
Får de bara ljus brukar de få fortNu har jag sått mina första palettbladsfröer! Fy tusan vad små de var!
Jag har sått några Giant Exhibition mix (spännande att se vad som tittar upp!) och några Fairway Rose. Hur lång tid brukar det ta innan de tittar upp?
De står i ett litet odlingstråg med sånt plastlock. Hur vill de stå? Jag ställde de i ett söderfönster. Tänkte att de vill nog ha ljus.
Haha, ja de är så himla små!! Jättepilliga och hantera tycker jag.Nu har jag sått mina första palettbladsfröer! Fy tusan vad små de var!
Jag har sått några Giant Exhibition mix (spännande att se vad som tittar upp!) och några Fairway Rose. Hur lång tid brukar det ta innan de tittar upp?
De står i ett litet odlingstråg med sånt plastlock. Hur vill de stå? Jag ställde de i ett söderfönster. Tänkte att de vill nog ha ljus.
Äsch! Jag orkade inte vänta!
Bakat jord och planterat +200 frön